اینفوگرافی / مردان جنگ تا پیروزی ...

کاربر مهمان، خوش آمديد ! ( ورود - عضويت ) سلام به سایت شهدای شهرستان گتوند ترکالکی و حومه امتداد خوش آمدید !

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403


منوی اصلی
منوی اصلی
صفحه اول
آرشيوی مطالب
ایمیل مدیریت
ارتباط با ما


موضوعات
وصیتنامه و زندگینامه شهدا
شهدای ترکالکی [0]
شهدای گتوند [0]
یادمان ها و مناطق عملیاتی [1]
عکس شهدا [0]
عکس رزمندگان [0]
عکس فوتبالیستها [15]
عملیات ها [13]
عکس های قدیمی [2]
فرماندهان شهید [0]
نامه شهدا [0]
تاسوعا و عاشورا و تعزیه [1]
خلبان رنجبر [0]
فوتبال ترکالکی [16]
ابتکارات و دانستنی های جنگ [0]
کلیپ و نماهنگ [0]
رزمایش [0]
یادواره [0]
مناسبت ها [1]
تقویم روزشمار دفاع مقدس [0]
مطالب خواندنی [0]
برگی از خاطرات [1]
یادگاران جنگ [0]
روایتگری [0]
مستند قصه های جنگ [0]

نظرسنجی
نظر شما راجع به سایت شهدای ترکالکی امتداد چیست ؟


لینکدونی

پربازدیدترین مطالب

نویسندگان

[Menu_Title]
[Menu_Code]
اینفوگرافی / مردان جنگ تا پیروزی ...
نـویـسـنـده : محمدرضا قاسمی


مقاومت جوانان با ایمان و شجاعت ایران اسلامی ، خاکریزهای مستکبران را بر سرآنان فرورخت و آبروی جهانی آنها را برد .
حماسه هشت سال دفاع مقدس با رهبری امام خمینی(ره) و رشادت های شهدا و جانبازان عزیز کشور عزیزمان ایران، در مقابله با بیش از ۱۸ کشور متجاوز برگ سبز و افتخارآمیزی است در تاریخ چندهزار ساله این مرز و بوم. دفاعی که نه تنها در آن یک وجب از خاک مقدس کشورمان کم نشد ، بلکه مقاومت جوانان با ایمان و شجاعت ایران اسلامی ، خاکریزهای مستکبران را بر سرآنان فرورخت و آبروی جهانی آنها را برد .

روی عکس زیر کلید کنید





سه شنبه 1393/07/15 سـاعـت 20:55 بعد از ظهر | بـازدیـد : 999 | نـویـسـنـده : محمدرضا قاسمی | ( نـظـرات 6 )
موضوع:[Post_Cat_Title]

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/07/26 و 14:08 دقیقه ارسال شده است

با دقت در بندهای انگشتتان به این رموز پی ببرید :


بند انگشت علاوه بر کارکردی که در بدن و در انجام وظایفش دارد، معیار خوبی هم برای سنجش است. حتما بسیار شنیده اید «کوچک ترین میمون دنیا به اندازه یک بند انگشت»، «کوچک ترین کتاب دنیا به اندازه یک بند انگشت» حتی شل سیلوراستاین کتابی دارد به اسم «قد یه بند انگشت». همه این ها را بگذارید کنار، وقتی بشنوید تنها یک بند انگشت تان می تواند بیانگر شخصیت شما باشد چه می کنید؟

توجه داشته باشید که هرکدام از بندهای انگشت در علم کف بینی می توانند حرف های زیادی داشته باشند. حالا و در این قسمت بد نیست به انگشت شست تان توجه بیشتری مبذول دارید. هر کدام از بندهای این انگشت می تواند بگوید شما چه جور آدمی هستید. این به اطرافیان هم کمک می کند تا ما را بیشتر بشناسند و با روحیات مان کنار بیایند.

● واقعیت در مورد بندهای انگشت کدام است؟
حتما در علم کف بینی به مواردی در مورد بند انگشتان برخورده اید؛ این که بند انگشتان بلند نشان دهنده افراد دست و دلباز است ولی اگر بند انگشتان کوتاه و چاق باشند نشان دهنده افراد افراطی و نادان است. انگشتان لاغر و باریک نشان دهنده بذله گویی است و اگر دست این افراد به سمت بالا خمیدگی داشته باشد یعنی آزاده هستند ولی اگر به سمت پایین خمیدگی داشته باشد خسیس هستند.

واقعیت این است که اتصالات دست به عنوان نمونه ای برای مشاهده و بررسی مستقیم بسیار جالب هستند. طبق نظریه عمومی بند انگشتان کلفت به معنای راحت طلبی است. در حالی که انگشتان قابل انعطاف نشان دهنده مهارت های ذهنی، کنجکاوی و زیاده روی است. انگشتان کوتاه نشان دهنده طبیعتی آرام تر هستند. به هر حال هرگاه شخصی کمی عمیق تر به مسئله کف بینی بنگرد مفاهیم را بهتر درک می کند و ساده انگاری را کنار می گذارد. نکته اصلی که در مورد انگشتان وجود دارد این است که سه بند انگشتان مربوط به قابلیت های روانی مختلف انسانی است.

تلاش برای یافتن دلیل قانع کننده ای به منظور ارتباط بند انگشتان از قرن نوزدهم آغاز شد و این تلاش با کوشش های اولیه در زمینه این که هر کدام از این بند انگشتان را با یک منطقه فلکی ارتباط دهیم، اختلاف بسیار داشت. حالا ما در مورد هرکدام از بندهای انگشت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

● بند سوم شست
شست ما به ۳ بند تقسیم می شود کدام بند از شست شما بلندترین است؟ اگر یک یا ۲ بند بلندتر از بقیه باشد در این صورت انرژی های آن ها در شما قوی تر است. انگشت شست از ۳ بخش تشکیل شده است.

۱ . بند اول یا بخشی که ناخن روی آن قرار گرفته است، معرف اراده شخص است.

۲ . بند دوم یا بخش وسط که معرف منطق است.

۳ . بند سوم یا بند انتهای شست که مرز یا تپه ونوس است، معرف عشق و علاقه است.

● بند اول: بند ضمیر
بند بالایی شست بیانگر میزان کنترل و تاثیرگذاری ما روی محیط اطراف مان است. این بند باید به همان اندازه یا بلندتر از بند دوم باشد. همچنین باید در موقع لمس کردن سفت و تقریبا برجسته به نظر آید. بندی که به این شکل باشد بیانگر توانایی فرد در شکل دهی به محیط اطراف خود است. همچنین توانایی تاثیرگذاری روی دیگران را به فرد می دهد. اگر بند اول شست بسیار بلند یا کوتاه باشد، در این صورت شخص مورد نظر می تواند لجوج یا متمایل به یافتن استیلا بر شرایط باشد. اگر بند اول شست فرد مورد نظر قوی باشد، این موضوع بیانگر این است که او می تواند با کوشش و تلاش به نتایج مورد نظر خود دست یابد.

شخصی که بند اول شست او کوتاه و مسطح است نمی تواند بر محیط اطراف خود تاثیرگذار باشد. اگر فردی آرام باشد این بند نیز نرم احساس می شود. این مسئله به ضعیف بودن این بند می افزاید. شخصی که بند اول انگشت شستش ضعیف است احساس دستپاچگی و ناامیدی می کند زیرا در دستیابی به اهدافش مشکل دارد. ضعیف بودن بند اول شست موجب بروز چه احساساتی می شود؟ در این صورت ممکن است احساس کنید که درصورت تلاش بسیار باز هم به موفقیت دست نخواهید یافت. نحوه دور کردن این تفکرات منفی را از خود بیاموزید. در این صورت به تدریج بند اول شست شما قوی تر خواهد شد.

● بند دوم: هوش و ذکاوت
بند دوم بیانگر توانایی فرد در تصمیم گیری های شخصی است. اگر بند میانی شست بلندتر از ۲ بند دیگر باشد در این صورت نشان دهنده این است که شما به طور مداوم در مورد عملکردهای آتی خود تفکر می کنید، همچنین دادن مشاوره به دیگران را دوست دارید. وقتی در انتخاب گزینه ای با شما مشورت می شود، احساس خوبی به شما دست می دهد. همیشه اندیشه ها و طرح های جدید ارائه می کنید. اگر این بند کوچک تر از ۲ بند دیگر شست به نظر آید در این صورت به این معناست که در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی برای خود خجالتی هستید. اعتماد کردن بر تصمیمات و قضاوت های خود را بیاموزید.

● بند سوم: بند ذهن
این بند دال بر میزان مصمم بودن شماست. اگر طول آن مناسب و خوب باشد بیانگر این است که می توانید ذهن خود را روی استعدادها و تمایلات تان متمرکز کنید. اگر به این صورت باشد باید به شکل توانایی در خلاقیت و برقراری ارتباط ظهور کند. به عنوان مثال اگر تخیلات خوبی دارید، به طور عملی به بعضی اشکال هنر خواهید پرداخت یا اگر در امر سخنوری مهارت های خوبی دارید از سخنرانی یا بیان نقطه نظرات هراسی نخواهید داشت.

گاهی یافتن این بند کار مشکلی است و به نظر می رسد که شست به جای داشتن ۳ بند ۲ بند دارد. این به آن معناست که تصمیم انجام تمایلات و توانایی های شخصی باید گسترش یابند. اگر بند سوم شما ضعیف است به خاطر داشته باشید که با استفاده از قدرت تمرکز می توانید ذهن خود را قوی ساخته و در نتیجه به راحتی به اهداف تان دست یابید. اگر این کار را تمرین کنید بند سوم به تدریج ظاهر خواهد شد.

● نکات تکمیلی
اگر بند سوم شست از طول شست (بند اول و دوم) بزرگ تر باشد، زن یا مرد صاحب چنین شستی بیشتر تمایلات خاص و احساسات نفسانی دارد.

شست نرم به شستی گفته می شود که بند اول آن که ناخن روی آن قرار دارد. نرم و شل باشد و به راحتی به عقب خم شود. صاحبان چنین شست هایی افرادی هستند افراط گرا، بی احتیاط در زمینه مادی و جریان زندگی خود. در هر شرایط و موقعیتی با محیط و افرادی که با آن ها در تماس هستند سازش می کنند. در حقیقت وارد هر جمعی که می شوند بلافاصله صمیمی می شوند و احساس راحتی می کنند. این افراد دارای حس خاص دوست داشتن، خویشاوندی و وابستگی بوده، به همین دلیل هر کجا که بروند به راحتی زندگی می کنند.

کسانی که بند اول شست آنان محکم و سفت است ویژگی های خاص دارند. بند محکم و سفت یعنی وقتی بند اول انگشت شست را بگیرید و به عقب خم کنید بسیار غیرانعطاف پذیر و خشک است. خصوصیت بارز این افراد چنین است: اراده قوی دارند و در تصمیم گیری ها سر سخت هستند، آن ها بیشتر محتاط و راز نگه دار هستند، در موقعیتی که دیگران با عجله و شتاب حرکت می کنند آن ها گام به گام و پله پله پیش می روند، آن ها زیاد علاقه به جابه جایی ندارند، به یک چیز می چسبند، با سرسختی مقاومت ناپذیری اهداف خود را دنبال می کنند، قانون آن ها قانونی محکم است، آن ها خود را همچون یک ماشین کنترل می کنند، در جنگ بسیار مقاوم و استوار هستند، در عشق اهل تظاهر نیستند و صمیمی و ثابت قدم هستند، در امور دینی و مذهبی بی ریا بوده و پایبند اصول هستند، در هنر نیروی هنری ذاتی و مختص به خود را دارند.

پهنای بند دوم شست یا به انداز بند اول است یا باریک تر از آن است که در حالت اول به آن حالت یکدست و در حالت دوم به آن کلوشی گفته می شود. بند های کلوشی متعلق به افراد پرتحرک و کاردان است و این نوع بندها در ارتباط با پیشرفت در کسب ثروت است.

شست هایی که سر آن ها گرد و چکشی است معرف طبیعت خشن و لجوج است. در این شست ها ناخن ها نیز کوتاه است.

اگر کف دست بیش از اندازه سفت باشد و سر شست سفت شده باشد صاحب آن بسیار قاطع، مصمم و ثابت قدم است. در صورتی که کف دست شل و گوشتالو باشد ولی سر شست ها سفت باشد او اغلب برنامه های خود را بسیار خوب شروع می کند اما در میانه راه آن را رها می کند.

کسانی که بند انگشت های آنان صاف است (برآمدگی ندارد) قوه تفکر آنی داشته و بدون توجه به عوامل مسئله ساز، اموری را که به آن ها محول می شود به انجام می رسانند.

کسانی که انگشت های نوک تیز و بندهای صاف دارند (انگشت ها از پایین به بالا باریک می شوند و سر آن ها باریک است) به طور ذاتی افرادی بی قید هستند و در وضع ظاهری و مسائل بسیار جزئی نیز بی توجه هستند، اشیا مورد استفاده خود را به هیچ وجه سر جای خود قرار نمی دهند و در برابر اجرای دستورات مقاومت نشان می دهند.

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/07/25 و 10:50 دقیقه ارسال شده است


داستان بسیار زیبای خلقت زن :

نخست وزیر فنلاند با اعتراف با نقش شرکت اپل در ورشکستگی نوکیا و صنایع کاغذسازی این کشور گفت: اپل با آیفون و آی‌پد باعث سقوط صنایع فنلاند شده است.

از هنگامی که خداوند مشغول خلق زن بود، شش روز می گذشت.

فرشته ای ظاهر شد و عرض کرد : چرا این همه وقت صرف این یکی می فرمایید؟

خداوند پاسخ داد : دستور کار او را دیده ای ؟

او باید کاملا” قابل شستشو باشد، اما پلاستیکی نباشد.

باید دویست قطعه متحرک داشته باشد، که همگی قابل جایگزینی باشند.

باید بتواند با خوردن قهوه تلخ بدون شکر و غذای شب مانده کار کند.

باید دامنی داشته باشد که همزمان دو بچه را در خودش جا دهد و وقتی از جایش بلند شد ناپدید شود.

بوسه ای داشته باشد که بتواند همه دردها را، از زانوی خراشیده گرفته تا قلب شکسته، درمان کند.

و شش جفت دست داشته باشد.

فرشته از شنیدن این همه مبهوت شد…

گفت : شش جفت دست ؟ امکان ندارد ؟

خداوند پاسخ داد : فقط دست ها نیستند. مادرها باید سه جفت چشم هم داشته باشند.

-این ترتیب، این می شود یک الگوی متعارف برای آنها.

خداوند سری تکان داد و فرمود : بله.

یک جفت برای وقتی که از بچه هایش می پرسد که چه کار می کنید

از پشت در بسته هم بتواند ببیندشان.

یک جفت باید پشت سرش داشته باشد که آنچه را لازم است بفهمد !!

و جفت سوم همین جا روی صورتش است که وقتی به بچه خطاکارش نگاه کند،

بتواند بدون کلام به او بگوید او را می فهمد و دوستش دارد.

فرشته سعی کرد جلوی خدا را بگیرد.

این همه کار برای یک روز خیلی زیاد است. باشد فردا تمامش بفرمایید .

خداوند فرمود : نمی شود !!

چیزی نمانده تا کار خلق این مخلوقی را که این همه به من نزدیک است، تمام کنم.

از این پس می تواند هنگام بیماری، خودش را درمان کند،

یک خانواده را با یک قرص نان سیر کند و یک بچه پنج سال را وادار کند دوش بگیرد.

فرشته نزدیک شد و به زن دست زد.

اما ای خداوند، او را خیلی نرم آفریدی .

بله نرم است، اما او را سخت هم آفریده ام.

تصورش را هم نمی توانی بکنی که تا چه حد می تواند تحمل کند و زحمت بکشد .

فرشته پرسید : فکر هم می تواند بکند ؟

خداوند پاسخ داد : نه تنها فکر می کند، بلکه قوه استدلال و مذاکره هم دارد .

آن گاه فرشته متوجه چیزی شد و به گونه زن دست زد.

ای وای، مثل اینکه این نمونه نشتی دارد. به شما گفتم که در این یکی زیادی مواد مصرف کرده اید.

خداوند مخالفت کرد : آن که نشتی نیست، اشک است.

فرشته پرسید : اشک دیگر چیست ؟

خداوند گفت : اشک وسیله ای است برای ابراز شادی، اندوه، درد، نا امیدی، تنهایی، سوگ و غرورش.

فرشته متاثر شد.

شما نابغه‌اید ای خداوند، شما فکر همه چیز را کرده اید، چون زن ها واقعا” حیرت انگیزند.

زن ها قدرتی دارند که مردان را متحیر می کنند.

همواره بچه ها را به دندان می کشند.

سختی ها را بهتر تحمل می کنند.

بار زندگی را به دوش می کشند،

ولی شادی، عشق و لذت به فضای خانه می پراکنند.

وقتی می خواهند جیغ بزنند، با لبخند می زنند.

وقتی می خواهند گریه کنند، آواز می خوانند.

وقتی خوشحالند گریه می کنند.

و وقتی عصبانی اند می خندند.

برای آنچه باور دارند می جنگند.

در مقابل بی عدالتی می ایستند.

وقتی مطمئن اند راه حل دیگری وجود دارد، نه نمی پذیرند.

بدون کفش نو سر می کنند، که بچه هایشان کفش نو داشته باشند.

برای همراهی یک دوست مضطرب، با او به دکتر می روند.

بدون قید و شرط دوست می دارند.

وقتی بچه هایشان به موفقیتی دست پیدا می کنند گریه می کنند

و و قتی دوستانشان پاداش می گیرند، می خندند.

در مرگ یک دوست، دل شان می شکند.

در از دست دادن یکی از اعضای خانواده اندوهگین می شوند،

با اینحال وقتی می بینند همه از پا افتاده اند، قوی، پابرجا می مانند.

آنها می رانند، می پرند، راه می روند، می دوند که نشانتان بدهند چه قدر برایشان مهم هستید.

قلب زن است که جهان را به چرخش در می آورد

زن ها در هر اندازه و رنگ و شکلی موجودند می دانند که بغل کردن

و بوسیدن می تواند هر دل شکسته ای را التیام بخشد

کار زن ها بیش از بچه به دنیا آوردن است،

آنها شادی و امید به ارمغان می آورند. آنها شفقت و فکر نو می بخشند

زن ها چیزهای زیادی برای گفتن و برای بخشیدن دارند

خداوند گفت : این مخلوق عظیم فقط یک عیب دارد

فرشته پرسید : چه عیبی ؟

خداوند گفت : قدر خودش را نمی داند!

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/07/24 و 23:30 دقیقه ارسال شده است

راست چشم هستید یا چپ چشم؟/ آزمایش کنید جالبه

تقریبا در دو سوم از انسان ها چشم راست غالب است و در یک سوم افراد چشم چپ. به علاوه هیچ ربطی بین راست دست بودن و راست چشم بودن وجود ندارد و بنابراین یک فرد راست دست میتواند، چشم چپش غالب باشد.
حالا سؤال این است که چگونه میتوان فهمید که کدام چشم ما، چشم غالب است؟
خیلی ساده! مطابق عکس زیر، دستهایتان را دراز کنید و با کف دستها یک مثلث کوچک بسازید، حالا از این مثلث به چیزی که مثلا میتواند دستگیره در (یا پریز برق) باشد، نگاه کنید. دستگیره را در مرکز مثلث قرار بدهید. حالا به نوبت چشم راست و چشم چپتان را ببندید، چشمی که در هنگام باز بودنش، دستگیره همچنان در مرکز مثلث باقی میماند، چشم غالب شماست.
در اشخاص نزدیک بینی که درجه نزدیک بینی دو چشمشان متفاوت است، اغلب چشمی که بیشتر نزدیک بین است، چشم غالب است. انتظار ما این است که طبق قانون طبیعیت عضو قویتر، سریعتر یا بهتر، ترجیح داده شود، اما در این مورد، این طور نیست!
حالا سؤالی که پیش میآید این است که راست چشم بودن یا چپ چشم بودن، اصلا اهمیتی دارد یا نه؟
تصور کنید که برای آدم نزدیک بینی عینک تجویز شود، در این صورت اگر هر دو چشم او دقیقا اصلاح شوند، شخصی که به غالب بودن چشم معیوبترش عادت داشت، ممکن است قدری احساس ناراحتی کند، پس شاید بهتر باشد، چشم معیوبتر کمی کمتر از نرمال اصلاح شود.
اهمیت دیگر این مسئله در اشخاصی است که سمت دست و چشم غالبشان با هم متفاوت است یا اصطلاحا Cross-dominance دارند، مثلا چشم راست و دست چپ غالب دارند. به گزارش ایران ناز پیش از این تصور میشد که در بعضی از ورزشها مثل بیسبال، کریکت یا گلف، این دسته افراد نتایج بهتری میگیرند، اما مطالعات جدید این برتری را اثبات نکرده است.
به عنوان یک نکته حاشیهای جالب است بدانید که دسته بزرگی از مشاهیر در دسته فوق قرار میگیرند، آدریانو، کوبی بریانت، سسک فابرگاس، لیرون جیمز، ماریا شاراپووا، بتههون، تام کروز، جیمی هندریکس، میکلانژ، لئوناردو داوینچی، رابرت دنیرو، آلبرت اینشتین، ریچارد فاینمن، بنجامین فرانکلین و نیکولا تسلا همگی دست غالب و چشم غالبشان در دو سوی مختلف قرار داشته است.

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/07/24 و 23:25 دقیقه ارسال شده است

شش حقیقت جالب درباره چپ دست ها :

درست است که افراد چپ دست چیزی حدود 10 درصد جمعیت را تشکیل می دهند اما حقیقتا اینطور که به نظر می رسد انگار جامعه آنها و حقایق آنها را فراموش کرده است. بیشتر وسایل طراحی شده در جامعه ما مناسب حال راست دستان است. میزهای مدرسه، قاشق چنگال های مدل دار، حتی خیلی از راه پله ها و خیلی چیزهای دیگر. از گله و شکایت که بگذریم در اینجا می خواهیم برخی حقایق درباره افراد چپ دست را با هم مرور کنیم.

1- چه اتفاقی می افتد که یک فرد چپ دست می شود؟
در پاسخ به این سوال محققان هنوز کاملا مطمئن نیستند، اما تحقیقات زیادی نشان داده تعامل پیچیده ای از ژن ها و طبیعت این مسئله را باعث می شود. در حالی که ژن های خاصی به نام \"ژن های چپ دستی\" هم پیدا نشده اند. اما چیزی که ما می بینیم این است که افراد چپ دست در خانواده و اصل و نسبشان چپ دست های بیشتری داشته اند.
صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث چپ دست و راست دست شدن افراد می شود، تحقیقات برخی تفاوت های فیزیولوژیک و شخصیتی افراد چپ دست با راست دست ها را پیدا کرده اند.

2- چپ دست ها در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های روانی قرار دارند
همانطور که گفتیم چپ دست ها چیزی حدود 10 درصد افراد جامعه را تشکیل می دهند. اما محققان دریافته اند در جامعه هایی که شیوع بیماری های عصبی و روانی خاص در آنها بالاتر است، درصد چپ دست های جامعه نیز بالاتر بوده است.
مطالعات پیشین دریافته اند که 20 درصد افراد مبتلا به این بیماری ها از جمله افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و شیدایی، چپ دست بوده اند. اما امروزه مطالعات جدیدتر اظهار می دارند که شیوع این بیماری در چپ دست ها بیشتر از 20 درصد خواهد بود.

3- چپ دست و راست دست بودن سلامتی شما را هم تعیین می کند
دانشمندان همچنین دریافته اند شیوع اختلالات شنوایی، بیش فعالی و برخی اختلالات رفتاری خاص در چپ دست ها بیشتر است. با این حال دلیل واقعی این مساله هنوز به طور کامل مشخص نشده، اما به نظر می رسد مغز این افراد پیچیدگی بیشتری نسبت به راست دست ها داشته باشد. هنر و خلاقیت چپ دست ها بالاتر از راست دست ها است. آنها جالب تر و پیچیده تر فکر می کنند و معمولا در یک گروه از دوستان، ایده های بهتری به سرشان می زند.

مغز انسان به دو نیمکره تقسیم شده است، نیمکره راست و نیمکره چپ مغز. بیشتر افراد برای انجام بیشتر فعالیت هایشان، مثل عمل صحبت کردن به نیمکره چپ مغز وابسته هستند. بیشتر راست دست ها در این گروه قرار دارند. اما حدود 30 درصد چپ دست ها برای بیشتر فعالیت ها به نیمکره راست مغز وابسته اند و در بقیه آنها در انجام فعالیت ها نیمی از مغز بر نیمی دیگر برتری ندارد.

بر اساس مطالعات موجود، وجود یک نیمکره مغزی غالب در انجام فعالیت های روزانه باعث افزایش کارایی فرد می شود و به همین خاطر است که خطر اختلالات یادگیری و ناهنجاری های روانی در چپ دست ها بیشتر خواهد بود. اگر از جهت سایر شرایط بالینی بخواهیم آنها را مقایسه کنیم، مطالعه های زیادی نشان داده اند که شیوع بیماری های نظیر آرتریت روماتوئید و زخم های گوارشی در جمعیت چپ دست به طور قابل توجهی کمتر از راست دست ها خواهد بود.

4- شنوایی و سخنرانی چپ دست ها با راست دست ها متفاوت است
چپ دست ها قدرت بالاتری در شنیدن تغییرات ریز و ظریف صداها دارند. جالب است بدانید نیمکره های راست و چپ مغز هر کدام در درک و تحلیل برخی صداهای خاص قدرت دارند و چیزی که واضح است قدرت نیمکره راست مغز، یعنی همان نیمکره ای که چپ دست ها بیشتر به کار می گیرند قدرت بیشتری در تحلیل و شناخت تغییرات ریز و دقیق در صداها دارد.

5- چپ دست ها هنرپیشه های قوی تری هستند
هنر و خلاقیت چپ دست ها بالاتر از راست دست ها است. آنها جالب تر و پیچیده تر فکر می کنند و معمولا در یک گروه از دوستان، ایده های بهتری به سرشان می زند. جالب است بدانید مطالعه های انجام شده پی برده اند که چپ دست ها در انتخاب یک کار و روش، کمتر به نقاط منفی آن فکر می کنند و به همین خاطر قدرت ایده پردازی و خلاقیت آنها بالاتر است.

6- چپ دست ها در مسابقه های ورزشی هم شما را شکست خواهند داد
اگر نگاهی به تاریخ ورزش و قهرمانان جهانی بیندازید، متوجه می شوید که تعداد بالایی از قهرمانان ورزشی چپ دست بوده اند، مخصوصا در ورزش هایی مانند گلف و تنیس.
در حقیقت چپ دست ها در ورزش هایی که نیاز به تمرکز بیشتر دارد موفق ترند، مانند تنیس، بوکس، بیس بال و بولینگ.بررسی ها نشان داده اند که شانس موفقیت چپ دست ها در مسابقات ورزشی زمانی که رقیب آنها یک راست دست است بیشتر خواهد بود و این همان قوت قلبی است که قهرمانان چپ دست در مسابقات نهایی به آن نیاز دارند و با شنیدن آن دلگرم می شوند.

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/07/24 و 23:23 دقیقه ارسال شده است

اگر شیطان از آتش است، چگونه در آتش خواهد سوخت؟

انسان، خاک نیست، بلکه از خاک آفریده شده، شیطان نیز آتش نبوده، بلکه از آتش آفریده شده است

جهان همواره در حال تغییر و تحول است و خصوصیات اشیا، با فعل و انفعالاتی قابل تغییر بوده و حتی دانشمندان بشری نیز می توانند، جسمی را که روزی به عنوان ماده ای نسوز از آن استفاده می شده، با انجام تغییراتی در آن و بدون اضافه نمودن عنصری جدید، به ماده ای قابل اشتعال تبدیل نمایند. اکنون که انسان به چنین قابلیتی دست یافته، آیا باز هم جای ابهامی وجود دارد که پروردگار آفریننده هستی بتواند با اندک تغییری در عناصر تشکیل دهنده شیطان، او را با آتش جهنم بسوزاند؟!

پاسخ تفصیلی
در پاسخ، نخست داستانی در این زمینه نقل می شود که هر چند در مستند بودن آن تردیدهایی وجود دارد، اما به هر حال، پاسخ موجود در آن، منطقی بوده و با پرسش شما نیز در ارتباط است:

فرد به ظاهر دانشمندی در جلسه ای که بهلول عاقل در آن شرکت داشت، همین پرسش را مطرح نمود. مدتی بعد بهلول، پیشانی آن مرد را با کلوخی هدف قرار داده و سر او را مجروح و خون آلود نمود و در پاسخ اعتراض او بیان داشت که آیا مگر این کلوخ از خاک نیست و آیا مگر تو از خاک آفریده نشدی؟! اگر آتش نمی تواند آتش را بسوزاند، پس خاک چگونه می تواند به خاک آسیب برساند؟[1]

براین اساس، توجه داشته باشید همان گونه که انسان، خاک نیست، بلکه از خاک آفریده شده، شیطان نیز آتش نبوده، بلکه از آتش آفریده شده است و همان گونه که خاک می تواند به انسان، آسیب برساند، آسیب رساندن آتش به شیطان نیز موضوعی محال و دور از ذهن نیست، چنانچه نمونه های بسیاری وجود دارد که موادی با منشأ یکسان، بر یکدیگر تأثیر منفی گذاشته و به آنان آسیب می رسانند و نیز ویژگی های برخی مواد، با اندک تغییری در آن، کاملا برعکس خواهد شد. لطفا در موارد ذیل دقت فرمایید:

1. می دانیم که یخ از آب تشکیل شده و آب جوش نیز همان آب است و در ترکیب مولکولی آنها، کوچک ترین تفاوتی نیست، اما اگر یخ را در مجاورت آب جوش قرار دهیم، آسیب دیده و به تدریج از میان خواهد رفت.

2. اگر از ما بپرسند که دشمن آتش چیست و با چه وسیله ای می توان به مبارزه با آن پرداخت، بی تردید آب را معرفی خواهیم نمود. آتش گرفتن آب، بسیار عجیب تر از آتش گرفتن آتش است! اما جالب است بدانید که اگر آب را با عبور جریان الکتریسیته و با کمک کاتالیزور، به اجزای تشکیل دهنده آن، یعنی اکسیژن و ئیدروژن تقسیم نموده و هر کدام از این دو عنصر را در گوشه ای نگه داری نماییم و سپس شعله آتش را به آنها نزدیک کنیم، خواهیم دید که قسمت اکسیژن آن شعله ور شده و قسمت ئیدروژن آن منفجر خواهد شد! و جالب تر آن که بدانید خداوند به هر دو مورد آن در قرآن کریم، اشاره نموده و در بیان نشانه های قیامت، یک بار اعلام می دارد که در آن روز دریاها شعله ور خواهند شد،[2] و در جای دیگر تصریح به منفجر شدن دریاها می نماید![3]

برخی مفسران پیشین که در ارتباط با عناصر تشکیل دهنده آب، اطلاعی نداشتند، آتش گرفتن آب را موضوعی بسیار عجیب و تقریبا محال دانسته و بر همین اساس، برای این آیه، توجیهات مختلفی بیان می نمودند.[4] البته، روایتی از مولا علی (ع) وجود دارد که ایشان از فردی یهودی پرسیدند: جهنم کجاست؟ مرد یهودی پاسخ داد: دریا! امام (ع)، حرف او را تأیید نموده و فرمودند که او راست می گوید.[5]

3. تمام گیاهان با فتوسنتز، یعنی با استفاده از نور خورشید (که برگرفته از آتش است)، رشد و نمو می یابند و حتما می دانید که امروزه، در گلخانه ها، تنها با استفاده از آب و نور و حتی بدون نیاز به خاک، گیاهانی را پرورش می دهند. حال پرسش ما این است که اگر چنین گیاهانی که تنها از آتش و آب تشکیل شده اند را مقابل حرارت آتش قرار دهیم، آیا آسیبی به آنان وارد نخواهد شد؟!

4. امواج مختلفی در فضا وجود دارند؛ مانند امواج منتشره توسط ماهواره ها، ایستگاه های رادیو و تلویزیون، تلفن های همراه و دیگر وسائل مخابراتی و .... که فرمول های مشترکی بر تمام آنها حاکم بوده و تفاوت آنان، تنها در مواردی؛ مانند فرکانس ها و طول موج های مختلف است.

با این وجود، آنها می توانند بر هم تأثیر گذار بوده و عملکرد صحیح یکدیگر را مختل نمایند!. جنگ الکترونیکی که حتما آن را شنیده اید، با استفاده از چنین قابلیتی امکان پذیر است. آیا این پرسش برایتان مطرح نشده که چگونه امواج می توانند به امواج دیگر آسیب برسانند؟! و ... .

امروزه، قانونی در فیزیک وجود دارد، مبنی بر این که: ماده و انرژی، هیچ گاه از بین نخواهند رفت، بلکه دائما از حالتی به حالت دیگر تبدیل خواهند شد. به همین دلیل، یک ماده یا انرژی، با تغییراتی که در آن به وجود می آید، قابلیت های متفاوتی خواهد یافت و آبی که یک روز، خاموش کننده آتش به شمار می آمد، با تغییری فیزیکی، به کمک آتش شتافته و در شعله ور نمودن و انفجار آن، تأثیر مثبت خواهد گذاشت!

پروردگاری که چنین قابلیت های شگفت آوری در جهان طبیعت آفریده است، به راحتی می تواند با اراده خود و با فعل و انفعالات اندکی در خصوصیات شیطانی که از آتش آفریده شده و یا حتی تبدیلش به ماده ای قابل اشتعال، او را در آتش جهنم بسوزاند: \"إن ذلک علی الله یسیر\"؛ و این بر خداوند آسان است.[6]
================================
[1] حسینی شاه عبدالعظیمی، حسین، تفسیر اثناعشری، ج 4، ص 28، انتشارات میقات، تهران، 1363 ه ش.
[2] تکویر، 6، \"و إذا البحار سجّرت\".
[3] انفطار، 3، \"و إذا البحار فجّرت\".
[4] قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لأحکام القرآن، ج 20، ص 231، انتشارات ناصر خسرو، تهران، 1364 ه ش.
[5] طبری، محمد بن جریر، جامع البیان فی تفسیر القرآن، ج 30، ص 43، دار المعرفة، بیروت، 1412 ه ق.
[6] حج، 70

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/07/24 و 23:22 دقیقه ارسال شده است

سرویس جزیره هوشمند ایرانسل؛
تا 80 درصد تخفیف در مکالمه برای مشترکین اعتباری ایرانسل!

اگر از مشترکین ایرانسل هستید، سرویس جزیره هوشمند فرصتی بهتر را برای برقراری تماس‌های بیشتر از خصوط اعتباری شماست، این سرویس تا 80% تخفیف را در تماس‌های ایرانسلی به شما به ارمغان می‌آورد.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ جزیره هوشمند ایرانسل فرصتی برای برقراری تماس‌های بیشتر از خصوط اعتباری، این سرویس تا 80% تخفیف را در تماس‌های ایرانسلی به شما به ارمغان می‌آورد. محاسبه و اعمال تخفیف مکالمه در این سرویس بر اساس ترافیک شبکه و به صورت هوشمند انجام می‌شود، یعنی اعمال تخفیف در زمان و مکان‌های مختلف متفاوت است. برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنیم یک مثال می‌آوریم.

منطقه الف (منطقه پرجمعیت) و منطقه ب (منطقه کم جمعیت) را در نظر می‌گیریم، آنتن BTS که در منطقه الف می‌باشد با توجه به پرجمعیت بودن آن مشترکین زیادی به آن متصل هستند و ترافیک شبکه در این منطقه زیاد است. آنتن BTS که در منطقه ب نصب شده جمعیت کمتری دارد و مشترکین کمتری به آن متصل هستند پس ترافیک شبکه در این منطقه کمتر است، در این صورت در منطقه ب که ترافیک شبکه کمتر است شما تخفیف بیشتری می‌گیرید و در منطقه الف که منطقه‌ای با مشترک زیاد است ترافیک شبکه زیاد بوده و شما تخفیف کمتری نسبت به منطقه ب می‌گیرید.

سرویس جزیره هوشمند ایرانسل هم اکنون در سراسر ایران قابل دسترسی است و برای استفاده از تخفیف‌های هوشمند کافیست با شماره گیری #۱*۱۳۵* به صورت رایگان به عضویت این سرویس درآیید و منتظر تخفیف‌های باورنکردنی باشید!

چگونه از میزان تخفیف مطلع شویم؟
برای این کار دو راه وجود دارد، یکی در ابتدای تماس، میزان تخفیف به صورت خودکار روی نمایشگر تلفن همراه نشان داده می‌شود و دیگری با شماره گیری کد #۰*۱۳۵* از میزان تخفیف در ساعت فعلی و ساعت آینده مطلع خواهید شد.

اطلاع رسانی از طریق پخش سلولی
اگر دوست دارید از میزان تخفیف در مکان‌های مختلف مطلع شوید کافی است که سیستم پخش سلولی (Cell Broadcast) را فعال کنید، در این صورت تخفیف طی ساعات و در مکان‌های مختلف به صورت خودکار روی نمایشگر گوشی نشان داده می‌شود. پخش سلولی یا CB از فناوری‌های مبتنی بر مکان تلفن همراه است که برای رساندن همزمان پیغام‌های متنی به چندین کاربر در یک محدوده جغرافیایی مشخص طراحی شده است. در حال حاضر این سرویس از طریق کانال ۵۰ در دسترس است.

برای فعال‌سازی سیستم انتشار سلولی کافی است تا در قسمت تنظیمات پیامک تلفن همراه یا تنظیمات گوشی خود، گزینه مربوط به Cell Broadcast را فعال کنید. توجه داشته باشید که در صورت فعال نبودن سیستم پخش سلولی همچنان از تخفیف‌های مکالمه در جزیره هوشمند ایرانسل برخوردار خواهید شد ولی درصد تخفیف روی نمایشگر گوشی نمایان نمی‌شود.

لطفا به این موارد توجه کنید
– هزینه تعرفه‌های مکالمه طرح جزیره هوشمند ایرانسل بدون تخفیف، معادل ۷۲۰ ریال در دقیقه برای تماس‌های ایرانسلی خواهد بود.
– در صورتی که از طرح‌های تعرفه رنگی استفاده می‌کنید، پس از پایان مدت طرح تعرفه رنگی می‌توانید عضو جزیره هوشمند ایرانسل شوید. برای اطلاع از طرح تعرفه فعال در حسابتان، کد #۸*۱۳۵* (یا *۱۴۰*۷*۸*۱#) را از خط اعتباری خود شماره‌گیری کنید.
– در صورت عضویت در جزیره هوشمند ایرانسل امکان استفاده از اعتبار هدیه و یا طرح‌های تخفیفی در تماس‌های ایرانسلی وجود نخواهد داشت.
– ۲۰ درصد اعتبار هدیه شارژ شگفت انگیز شامل این طرح نمی‌شود ولی مشترکین می‌توانند از این اعتبار هدیه برای ارسال پیامک، پیام چندرسانه‌ای و یا اینترنت همراه استفاده کنند.

چگونه می‌توان این طرح را لغو کرد؟
برای لغو عضویت در جزیره هوشمند ایرانسل می‌توانید گزینه #۹*۱۳۵* را شماره‌گیری کنید، با شماره گیری این کد، سرویس جزیره هوشمند برای شما مشترکین لغو خواهد شد.


کد امنیتی رفرش

اطلاعات
آمار کاربران

افراد آنلاین : 3

اعضای آنلاین : 0

تعداد اعضا : 0


عضو شوید
ارسال کلمه عبور

آمـار بـازدیـد سـایـت


  • بـازدیـد امـروز : 470 نـفـر

  • بـاردیـد دیـروز : 451 نـفـر

  • بـازدیـد هـفـتـه : 3,457 نـفـر

  • بـازدیـد مـاه : 12,294 نـفـر

  • بـازدیـد سـال : 103,048 نفر

  • بازدید کلی : 1,322,496 نفر

  • کـل مـطـالـب سـایـت : 386

  • کـل نـظـرات : 253

  • تـاریـخ : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

  • آی پی شما : 18.188.146.77

  • مرورگر شما : Safari 5.1

  • سیستم عامل :


  • لینک دوستان
    ارسال لینک

    امکانات
    تماس با مدیر

    ساخت کد آهنگ آنلاین | دانلود آهنگ

    لیست صفحات

    آرشیو مطالب

    عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

    صفحه اصلي | تالار گفتمان | ثبت نام در انجمن | تماس با ما
    شهدای شهرستان گتوند ترکالکی و حومه امتداد

    Design: Themes.rozblog.com

    تمامی حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای شهدای شهرستان گتوند ترکالکی و حومه امتداد محفوظ است، نقل و استفاده از آنها در سایت ها و نشریات تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

    Powered By rozblog and Hosted By Rozblog.com