عـمـلـیـاتـهـای بهمن مـاه و تـقـویـم بهمن مـاه در دفـاع مـقـدس

کاربر مهمان، خوش آمديد ! ( ورود - عضويت ) سلام به سایت شهدای شهرستان گتوند ترکالکی و حومه امتداد خوش آمدید !

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403


منوی اصلی
منوی اصلی
صفحه اول
آرشيوی مطالب
ایمیل مدیریت
ارتباط با ما


موضوعات
وصیتنامه و زندگینامه شهدا
شهدای ترکالکی [0]
شهدای گتوند [0]
یادمان ها و مناطق عملیاتی [1]
عکس شهدا [0]
عکس رزمندگان [0]
عکس فوتبالیستها [15]
عملیات ها [13]
عکس های قدیمی [2]
فرماندهان شهید [0]
نامه شهدا [0]
تاسوعا و عاشورا و تعزیه [1]
خلبان رنجبر [0]
فوتبال ترکالکی [16]
ابتکارات و دانستنی های جنگ [0]
کلیپ و نماهنگ [0]
رزمایش [0]
یادواره [0]
مناسبت ها [1]
تقویم روزشمار دفاع مقدس [0]
مطالب خواندنی [0]
برگی از خاطرات [1]
یادگاران جنگ [0]
روایتگری [0]
مستند قصه های جنگ [0]

نظرسنجی
نظر شما راجع به سایت شهدای ترکالکی امتداد چیست ؟


لینکدونی

پربازدیدترین مطالب

نویسندگان

[Menu_Title]
[Menu_Code]
عـمـلـیـاتـهـای بهمن مـاه و تـقـویـم بهمن مـاه در دفـاع مـقـدس
نـویـسـنـده : محمدرضا قاسمی

 

تـقـویـم بـهـمـن دفـاع مـقـدس

1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

 

عـمـلـیـاتـهـای بـهـمـن مـاه دفـاع مـقـدس

 

عـمـلـیـات ام الـرصـاص     1364/11/15

 

عـمـلـیـات والـفـجـر مـقـدمـاتـی    1361/11/18

 

عـمـلـیـات تـحـریـر الـقـدس    1362/11/20

 

عـمـلـیـات والـفـجـر 8       1364/11/20

 

عـمـلـیـات هـوایـی نـبـرد بـر فـراز خـلـیـج فـارس     1366/11/20

 

سـالـروز پـیـروزی انـقـلـاب اسـلـامـی ایـران     1357/11/22

 

عـمـلـیـات نـا آرامـی هـای بـنـدر تـرکـمـن     1358/11/23

 

عـمـلـیـات والـفـجـر 5       1362/11/27

 

مـنـبـع : سایت شهید آوینی - روایت سیره شهدا - ساجد




سه شنبه 1390/05/04 سـاعـت 0:11 قبل از ظهر | بـازدیـد : 2493 | نـویـسـنـده : محمدرضا قاسمی | ( نـظـرات 14 )
موضوع:[Post_Cat_Title]

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/11/16 و 0:17 دقیقه ارسال شده است

فضیلت و خواص سوره غافر :
غافر و نام های دیگرش «مؤمن، الطول» 1، چهلمین سوره قرآن كریم سوره غافر است كه مكی و 85 آیه دارد.نام دیگر این سوره مؤمن است.
در فضیلت این سوره از پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده است: هر كس سوره غافر را قرائت كند روح همه پیامبران و صدیقان و مؤمنان بر او درود فرستاده و نزد خداوند برایش طلب آمرزش می كنند.
ایشان در ضمن بیان چگونگی سفر روحانی خود به عوالم دیگر فرمودند: فرشتگان حمل كننده عرش را دیدم كه سوره غافر را تلاوت می كنند.
در كلامی از امام صادق علیه السلام نیز آمده است: هر كس سوره غافر را هر شب قرائت نماید خداوند گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد و اورا همراه تقوا قرار داده و آخرتش را بهتر از دنیایش می كند.
در تفسیر البرهان به نقل از پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلم آمده: هر كه سوره غافر را تلاوت نمایی در حال در روز قیامت وارد می شود كه خداوند امیدش را قطع نكرده است و آنچه را كه بیم داران از خود در دنیا عطا كرده است به او عطا می كند...
آثار و بركات سوره :
1) زیاد شدن خیرات
هر كس این سوره را بنویسد و بر دیوار باغ خود بیاویزد سرسبز و پر محصول خواهد شد و اگر نوشته اش را در مغازه و محل كسب بیاویزند خیرات و خرید و فروش در آن زیاد می شود.
از امام صادق علیه السلام نیز روایتی نقل شده كه می فرماید: هر كس این سوره را در شب بنویسد و در باغی قرار دهد بركات آن زیاد می شود و موجب سرسبزی و زیبایی و خوبی آن می شود و اگر بر دیوار مغازه ای آویخته شود، خرید و فروش زیاد در آن صورت می گیرد و اگر برای بیماری نوشته شود بیماری اش برطرف می شود.
2) درمان دمل چركین
امام صادق علیه السلام فرموده اند: اگر سوره غافر را بنویسند و شخصی كه دمل های چركین در بدن داشته باشد بیماری اش برطرف می شود...
3) دور شدن ناخوشایندی ها
پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم: قرائت آیات 3-1 سوره غافر و «آیه الكرسی»، و سوره «حمد» موجب دور شدن ناخوشایندی ها و آفت ها و بلاهاست.
================
پی نوشت ها :
(1) درمان با قرآن،ص 89
(2)مجمع البیان، ج8، ص422
(3)مناقب آل ابی طالب،ج1، ص155
(4) تفسیرالبرهان، ج4، ص741
(5) ثواب الاعمال، ص113
(6)همان
(7)تفسیرالبرهان، ج4، ص741
(8) همان
(9) كنزالعمال، ح3502
منابع: «قرآن درمانی روحی و جسمی، محسن آشتیانی، سید محسن موسوی ، درمان با قرآن، محمدرضا كریمی»

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/11/10 و 22:16 دقیقه ارسال شده است

راهنمای خرید Power منبع تغذیه کامپیوتر :
راهنمای خرید Power منبع تغذیه کامپیوتربه جرات می توان گفت اصلی ترین قطعه داخل کیس کامپیوتر Power یا همان منبع تغذیه می باشد . هیچ قطعه ای به جز Power در کامپیوتر پیدا نمی کنید که در صورت خراب شدن به مابقی قطعات هم آسیب برساند اما منبع تغذیه چنین کاری را می تواند در صورت تغییر ولتاژ و نوسانات شدید برقی انجام بدهد . به طور کلی منبع تغذیه در حقیقت ولتاژ ورودی خود را از برق شهر که در ایران ۲۲۰ ولت AC است به ولتاژ DC با ولتاژ های مناسب تبدیل می کند این ولتاژ ها برای یک کامپیوتر معمولی عبارتند از: ۱۲V, 5V , 5VSB, ۳V3, -5V, -12V که بدین وسیله ولتاژ لازم برای قطعات داخل کامپیوتر شما را فراهم می کند. در ادامه یک منبع تغذیه معرفی کرده و کمی در مورد برندهای تولید کننده توضیح میدهم .
برندهای زیادی وجود دارند که به صورت حرفه ای منبع تغذیه تولید می کنند مثل ACBEL , Green , Tsco , Deep Cool و...
اول شما باید از طریق دفترچه راهنما بررسی کنید و ببینید که قطعات داخل کیستان چه توانی نیاز دارند . این توان را می توانید از طریق هر قطعه متوجه شوید . به عنوان مثال مادربرد 150 وات ، پردازنده بین 50 تا 100 وات و ... در پایان همه را با هم جمع بزنید و یک منبع تغذیه خوب تهیه کنید . (از طریق دفترچه راهنما)
پاورهایی که بر روی آنها درج شده 750 وات Real و قیمت زیر 100 هزار تومان دارند و دارای ضمانتنامه و بسته بندی مناسبی نیستند را خریداری نکنید . این محصولات اورجینال نیستند و توسط کشور چین با پایین ترین کیفیت تولید شده اند.
حتما برند منبع تغذیه را در اینترنت بررسی کرده و در مورد آن کمی اطلاعات کسب کنید . سعی کنید حدالامکان از شرکت های معتبر که سابقه ای در این زمینه دارند قطعه مورد نظرتان را خریداری کنید .
منبع تغذیه یک کامپیوتر بر اساس ماکزیمم توان خروجی رده بندی می شوند. منبع تغذیه های معمول بازار معمولا 330 وات هستند و در توان های کمتر هم تا 230 وات وجود دارند که برای کامپیوتر های کوچکتر و کم مصرف تر به کار می روند که مصارف محدودی هم دارند.
اما منبع تغذیه کامپیوتری که برای بازی یا کار های گرافیکی و.. استفاده می شود باید ۴۵۰ وات حداقل توان داشته باشد. یک کامپیوتر معمولی با تغذیه 300 تا 480 وات به خوبی کار می کند اما کامپیوتری که بسیار مجهز است و برای کار های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد نیاز به یک منبع تغذیه 600 تا 1200 وات دارد. اما کامپیوتر هایی هم هستند که نیاز به منبع تغذیه بالاتر تا 1600 وات دارند این کامپیوتر ها معمولا چندین هارد دیسک، دو یا چندین CPU و چندین کارت گرافیکی دارند و فوق العاده کارا هستند و عمدتا برای سرورها مورد استفاده قرار می گیرند. یک منبع تغذیه می تواند توانی بیش از مقدار نامی خود فراهم نماید اما دمای آن افزایش می یابد بنابراین تا حدی که دمای کار اجازه بدهد می توان مقداری اضافه بار به آن تحمیل کرد.
با توجه به این توضیحات 3 برند Green , Tsco , Deep Cool منبع تغذیه های خوبی روانه بازار کرده اند که از نظر کیفیت گرین در درجه اول ، دیپ کول رتبه دوم و تسکو هم در رده سوم جای دارد . گرین برای تمام سطوح منبع تغذیه تولید کرده است از 300 وات تا 1600 وات توان واقعی .
اگر جزو کاربران معمولی هستید و سیستم شما دارای کارت گرافیک قوی نیست می توانید از یک منبع تغذیه 300 تا 450 وات استفاده کنید . توان بالای 450 برای بازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .
نتیجه گیری می کنم که حتما در خرید پاور ابتدا توان مصرفی ، سپس برند تولید کننده و در پایان بررسی برای خرید یک محصول با قیمت مناسب را در نظر بگیرید تا بتوانید یک انتخاب ایده آل را داشته باشید .

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/11/10 و 22:01 دقیقه ارسال شده است

آموزش زمان بندی اتوماتیک خروج از فیس بوک به کمک افزونه :
روزی نیست که در بخش آموزش در مورد بلاک شدن ، مسدود شدن صفحه حساب کاربری و موارد دیگری که مربوط به فیس بوک می شود ، در بخش آموزش تیکت ارسال نشود. یکی از دلایل بروز مشکلات این چنینی کلیک نکردن بر روی کلید خروج Logout و بعد از آن وارد شدن با یک IP دیگر به حساب کاربری فیس بوک می باشد . وقتی شما با 2 رنج آی پی (شناسه) وارد یک حساب کاربری می شوید ، فیس بوک شما را هکر شناسایی کرده (تشخصی میدهد) و دسترسی به پروفایل را مسدود می کند و باز کردن آن را منوط می کند به تشخصی دادن تصویر دوستانتان یا سوالهای امنیتی و تاریخ تولد .راه حلی وجود دارد که می توانید مشخص کنید بعد از یک ساعت خاص که به صورت دستی توسط شما تنظیم می شود ، به صورت اتوماتیک از حساب کاربری خروج Logout کنید . چه در آن زمان در پروفایل باشید چه نباشید .
1. برای انجام اینکار کافیست افزونه Facebook Auto Log Out را بر روی مرورگر کروم نصب کنید . فایرفاکس این ویژگی را فعلا محدود کرده است . برای استفاده و نصب این افزونه نیاز به VPN دارید زیرا دانلود افزونه ها برای IP ایران مقدور نمی باشد .
جهت دانلود افزونه بر روی این لینک کلیک کرده و بعد از باز شدن پنجره زیر به ترتیب کلیدهای Free / add را کلیک کنید تا افزوه نصب شود .
1 آموزش زمان بندی اتوماتیک خروج از فیس بوک به کمک افزونه
2. همانطور که مشاهده می کنید یک آیکن به مرورگر اضافه می شود که به کمک آن می توانید زمان دقیق خروج را مشخص کنید . زمان را تنظیم و بر روی کلید Start Timer کلیک کنید .
http://www.learning.asarayan.com/learning-windows/آموزش-تصویری-فیس-بوک/1855-آموزش-زمان-بندی-اتوماتیک-خروج-از-فیس-بوک-به-کمک-افزونه.html

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/11/10 و 21:59 دقیقه ارسال شده است

راهنمای خرید مودم 3G سیم کارت خور :

مودم سیم کارت خور یا همان 3G مدل D LINK DWR 730 3کمتر کاربری را می توانید پیدا کنید که در روز حداقل یک ساعت از اینترنت استفاده نکند ! بله حداقل یک ساعت ولی آمار رسمی که بیشتر از این زمان را نشان میدهد .به صورت پیش فرض دسترسی به اینترنت از طریق گوشی همراه و مودم های ADSL امکان پذیر می باشد .
تا به اینجا که در دسترسی و اتصال به اینترنت مشکلی وجود ندارد . اما شاید در بسیاری از مواقع برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به شدت به اینترنت نیاز داشته‌اید اما امکان اتصال به آن را ندارید یا مودم روی دستگاه شما نصب نیست، در مکانی هستید که دسترسی به اینترنت مقدور نیست یا هر شرایط دیگری. راه حل چیست و آیا وسیله ای وجود دارد که بتوان بدون گوشی همراه یا مودم ADSL به اینترنت متصل شد یا خیر ؟ بله خوشبختانه این امکان وجود دارد و در ادامه وسیله ای که با استفاده از آن بتوانید به اینترنت متصل شوید را معرفی و کمی در مورد ویژگیهای آن توضیح میدهم .
راه حل استفاده از مودم های 3G سیم کارت خور می باشد که از طریق پورت USB یا وایرلس این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از یک سیم کارت بتوانید به اینترنت متصل شوید . مودم 3G به شما امکان استفاده از اینترنت نسل سوم را در هر کجا که باشید اعم از خانه، اداره و یا سفر می‌دهد. مودم 3G قابلیت اتصال به شبکه‌های پهنای باند تلفن همراه را در سراسر جهان با حداکثر سرعت دانلود 7.2 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود تا 5.76 مگابیت در ثانیه را برای مصرف کننده فراهم می‌سازد. شما با استفاده از مودم 3G حتی می‌توانید لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود را با یک سیم‌ کارت تلفن‌ همراه به اینترنت متصل نمایید. البته قبل از آن باید اینترنت سیم‌کارت خود را فعال کرده‌ باشید.

2 محصول از شرکت دی لینک وجود دارد که این قابلیت را در اختیار شما قرار میدهد .
اول با رابط USB :
مودم سیم کارت خور D Link DWM 156 3G USB دی لینکمودم 3.75G HSUPA USB دی-لینک مدل DWM-156

مودم D-LINK DWM-156 یک مودم GSM/GPRS/3G می باشد که به جرات میتوان گفت بهترین نوع در این دسته از مودم هاست. با تمامی سیم کارت های حال حاضر ایران قابل استفاده بوده و پایداری بسیار خوبی دارد. تنها با استفاده از یک سیم کارت که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و داشتن پوشش موبایل در نقطه مورد نظر شما، به راحتی می توانید از اینترنت روی بستر موبایل استفاده کنید.
خصوصیات فنی دستگاه:
باند های فرکانسی 3G Network (HSPA 900/2100)
پشتیبانی از سرویس پیام کوتاه (SMS) فارسی و انگلیسی
دارای دفترچه تلفن الکترونیکی
پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا ظرفیت 32 گیگابایت
پشتیبانی از USB 2.0
دارای آنتن داخلی
عدم نیاز به شارژ و یا باطری
D-LINK DWM-156 نیازمندی های سیستمی:
فعال بودن اینترنت سیم کارت مورد استفاده
کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز، لینوکس ابونتو یا Mac Os
===================
دومین محصول وایرلس می باشد .

مودم سیم کارت خور یا همان 3G مدل D LINK DWR 730 3مودم-روتر 3G HSPA و قابل حمل دی-لینک مدل DWR-730/N

DWR-730/N یک مودم 3G و یک روتر قابل حمل HSPA ساخت کمپانی مشهور و محبوب DLink است که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک سیم کارت (با اینترنت فعال) بقیه دستگاه‌های خود را مانند لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و... در هر جایی که هستید از طریق اتصال 3G و اینترنت سیم کارت، به اینترنت متصل نمایید.
با استفاده از این محصول شما می‌توانید اینترنت سیم کارت خود را حتی بین چند کاربر دیگر به صورت بی‌سیم، به اشتراک بگذارید. بنابراین روتر DWR-730/N برای افرادی که نیاز به یک دستگاه قابل حمل دارند که امکاناتی چون اتصال 3G سریع و امن، به صورت بی‌سیم و برای چندین کاربر و چندین دستگاه مختلف به صورت همزمان را می‌خواهند واقعاً ایده‌آل است.
مثلاً اگر شغل شما طوری است که از راه دور و به صورت ریموت کار می‌کنید، یا به صورت موقت به اینترنت نیاز دارید و یا از جمله افرادی هستید که باید در هر زمان، مکان و شرایطی به اینترنت متصل باشید D-Link DWR-730/N واقعا به شما کمک می‌کند.
این روتر برق مورد نیاز خود را از طریق باتری لیتیوم-یونی تامین می‌کند و آنقدر کوچک و سبک است که به راحتی در جیب شما جای می‌گیرد. بنابراین شما چه به برق دسترسی داشته باشید و چه نداشته باشید، می‌توانید آن را در هر نقطه‌ای با خود داشته باشید و با آن به گشت و گذار در اینترنت بپردارید و اگر نیاز به شارژ مجدد هم داشتید می‌توانید آن را به آسانی با هر شارژر USB به microUSB مانند شارژرهای گوشی‌های موبایل اندرویدی و یا شارژر خودرو به راحتی شارژر نمایید. یکی دیگر از ویژگی‌های این روتر بسیار شیک و زیبا وجود صفحه نمایش است.
صفحه نمایش این محصول به شما میزان باتری، آنتن سیم کارت، متصل بودن به اینترنت، تعداد پیام کوتاه‌های (SMS) دریافتی، تعداد دستگاه‌های متصل شده به دستگاه و... را نشان می‌دهد.

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/11/10 و 21:57 دقیقه ارسال شده است

کاربرد net framework در ویندوز چیست ؟

کاربرد net framework در ویندوز چیستکاربرد net framework در ویندوز چیست ؟ اگر جزو کاربرانی باشید که خودتان ویندوز و برنامه های کاربردی را بر روی سیستم عامل نصب می کنید حتما با عنوان net framework آشنا هستید . بعضی از برنامه ها و بازیها برای اجرا نیاز به این نرم افزار دارند و تا این برنامه بر روی سیستم عامل شما نصب نشود ، امکان نصب برنامه های جانبی وجود ندارد . net framework چیست و چه کاری در ویندوز انجام میدهد ؟ Microsoft .NET Framework Redistributable Package به زبانی ساده یک چارچوب نرم افزاری است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه و در درجه اول بر روی سیستم عامل ویندوز نصب می‌شود، چارچوب دات‌نت شامل کتاب خانه‌های وسیع و زبان‌های مختلف برنامه نویسی است که سهولت زیادی در برنامه نویسی برای توسعه دهندگان به همراه می‌آورد.
نصب کردن این نرم افزار بر روی سیستم یکی از ضروریات کارکرد با ویندوز است، چرا که برنامه‌های زیادی توسط زبان دات نت نوشته شده‌اند، که اینگونه برنامه‌ها برای این که به درستی اجرا شوند نیاز به فایل‌هایی دارند که توسط این برنامه به سیستم اضافه می‌شوند.مایکروسافت در هر نسخه از این بسته، قابلیت‌های جدیدی را معرفی می‌کند و طیف ویژگی‌های نرم افزاری این برنامه را افزایش می‌دهد.
متاسفانه در گذشته هر نسخه جدید از این بسته قابلیت سازگاری با نسخه‌های پیشین قبل از خود را نداشت و در حال حاضر نیز هر نسخه به صورت کاملاً مستقل عمل می‌کند بدون آن که در کار هر یک خللی ایجاد کنند.
نسخه‌ی 3.5 این برنامه به طور پیش فرض در ویندوزهای 8 و 8.1 نصب شده است ولی به دلیل استفاده اندک، این نسخه در ویندوز غیر فعال گردیده است و در حالت عادی اجرا نمی‌شود.
وقتی برنامه‌ای را که نیاز به نسخه 3.5 دارد را اجرا کنید ویندوز به شما پیغام می‌دهد که باید نسخه 3.5 فعال گردد و به همین ترتیب ویندوز به اینترنت متصل شده و فایل‌های مورد نیاز خود را از اینترنت جهت راه اندازی نسخه 3.5 دانلود می‌کند، برای سهولت بیشتر فعال ساز نسخه 3.5 برای هر دو ویندوز 8 و 8.1 قرار داده است تا بدون نیاز به اینترنت بتوانید این نسخه را بر روی سیستم خود فعال کنید.
پیشنهاد می‌شود فعال ساز نسخه 3.5 را دقیقاً بعد از نصب ویندوز و قبل از نصب هرگونه آپدیت‌های ویندوز انجام دهید.

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/11/10 و 2:21 دقیقه ارسال شده است


277 اختراع برگرفته از قرآن :

روح الله شریفی مخترع، معلم و پژوهشگر عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی ‏ و فوق تخصص هماتولوژی- مدرس ‏دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بیش از 80 درصد اختراعات متعلق به جامعه ‏بسیج است که به ثبت جهانی رسیده است، اظهار داشت: میکرو لنزهای تخصصی و فوق تخصصی هنوز در کشورهای غربی ‏طراحی و ساخته نشده ولی این کار در ایران طراحی و ساخته شده است‎.‎
وی گفت: با راه اندازی خط تولید بومی در ایران توانستیم با هرگونه میکرو لنز با قابلیت تصویر برداری مستقیم چه ‏در بخش آندوسکوپی و یا در سایر بخش‌های پزشکی نیاز باشد، استفاده شود‎.‎
این استاد دانشگاه با بیان اینکه توانسته با نصب قطعاتی روی دوربین موبایل آن را تبدیل به اسلاید، اورهیت، ‏تلسکوپ، دوربین نجومی و دوربین شکاری کند گفت: کاربرد این وسیله در تجهیزات پزشکی در بخش جراحی و ‏آندوسکوپی است‎.‎
شریفی در خصوص دیگر اختراعات خود در امر تجهیزات پزشکی گفت: اختراع میکروسکوپ به صورت تک لنز و با ‏ویژگی‌هایی همچون قابل حمل بودن و نیز با وزن کمتر از 3 گرم با قدرت تصویرداری بسیار بالا و با قابلیت تصویر دهی ‏با نور محیط، با قدر ت بزرگ نمایی، بدون نیاز به تنظیم و بدون نیاز به نور خاص است‎.‎
وی در ادامه با اشاره به سخن ادیسون \" اختراع داشته باشید، زمینه استفاده خودش تعریف می‌شود\"، افزود: این ‏مدل میکروسکوپ با این ویژگی در هیچ جای جهان پیدا نمی‌شود و به عبارتی نسل نوین در میکروسکوپ‌های نوری ‏جهان تعریف می‌شود‎.‎
شریفی با اینکه توانسته است 277 اختراع در 18 رشته علمی در جهان به نام خود ثبت کند، گفت: اختراعاتم را ‏برگرفته از برکات و روایات قرآنی و فرهنگ اسلام می دانم‎ .‎
این مخترع بسیجی کردستانی اختراعات خود را در 18 رشته علمی از جمله رشته‌های مکانیک،علوم آزمایشگاهی، ‏تجهیزات پزشکی، هوا و فضا، سیارات و زیست فناوری معرفی کرد‎.‎
شریفی در پاسخ به اینکه نقش اختراعات شما در زیست فناوری چیست؟ گفت: با توجه به بحث فناوری ‏اکوسیستم محیط زیست موفق شدم نخستین ماشین بدون سوخت را طراحی کنم‎.‎
این فوق تخصص هماتولوژی ادامه داد: با اختراع ماشینی که حرکت آن بر اساس انرژی جاذبه زمین باشد و نیز بدون هیچ سوخت بنزین و ‏گاز کار کند قطعاً می‌تواند نقش موثری در آلاینده‌های محیط زیست داشته باشد‎.‎
وی عنوان کرد: نوشتن کوچکترین نهج البلاغه جهان در یک میلی متر، از دیگر اختراعات ثبت جهانی خود است که این کتاب نفیس دارای دو هزار و 750 صفحه است که با تکنولوژی میکروسکوپ‌های الکترونیکی قابل ‏مشاهده است‎.‎ نوشتن کتاب قرآن با ابعاد 7 میلی متر مربع با دستگاه لیزری نیز از کارهایی بود که همه را با حیرت ‏انگشت به دهان میخکوب می‌کرد‎.‎
این جانباز شیمیایی دوران جنگ تحمیلی و رابط دفتر نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اهدافش ‏سوق دادن جوانان به خود باوری و اختراعات در داخل کشور است، افزود: با تدریس و تشریح دستاوردهای جبهه و ‏جنگ و مبانی ایدئولوژیک در دانشگاه‌ها و با عملکرد انقلابی برای مقابله با تحریم‌ها و رسیدن به اقتصاد مقاومتی به ‏حمایت از تولید ملی در علو م و فنون دست یابیم‎

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1392/12/17 و 0:52 دقیقه ارسال شده است

آموزش خرید کامپیوتر مناسب برای بازی :
بهترین سیستم برای اجرای بازی کامپیوتری :

بازی های کامپیوتری جزو رایج ترین نرم افزارهایی هستند که یک کاربر کامپیوتر می خواهد روی کامپیوترش اجرا کند. بازی های مدرن توانایی استفاده از رشته های پردازنده چندگانه (Multiple processor threads) و فشار آوردن بر عملکرد کارت های ویدئوی (Video card) پیشرفته را دارند. زیباترین بازی ها قادرند با وضوح تصاویر بالا(High resolution) و تنظیمات دقیق، کامپیوترهای قدرتمند را به زانو در آورند .



اگر به دنبال یافتن بهترین کامپیوتر برای بازی هستید باید نیازهای سیستم بالای برخی از بازی های مدرن را مد نظر قرار دهید. شرکت هایی که کامپیوترهای مخصوص بازی تولید می کنند دایره بازاریابی دارند، و آنها می خواهند شما بیشترین مبلغ ممکن را برای این کامپیوترها پرداخت کنید. شما ممکن است به راحتی گول تبلیغات فریبنده را بخورید و این واقعیت را فراموش کنید که کامپیوترها مجموعه ساده ای از اجزاء مختلف هستند- مهم چیزی است که در درون کامپیوتر قرار دارد.



بگذارید نگاهی به مشخصاتی بیاندازیم که به هنگام خرید بهترین کامپیوتر برای بازی باید بدان ها توجه نمائید.



بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی



پردازنده CPU
CPU اولین جزئی است که به چشم اکثر خریداران می آید. اکثر کامپیوترهای مخصوص بازی- اغلب چندین بار- با مارک پردازنده داخل شان برچسب می خورند. این مساله ممکن است شما را به این فکر اندازد که پردازنده مهم ترین جزء در یک کامپیوتر مخصوص بازی است. اما اینچنین نیست- مهم ترین جزء کارت گرافیک است اما پردازنده از لحاظ اهمیت در رتبه دوم قرار دارد



پردازنده ها دو خصوصیت مهم دارند. اولی سرعت ساعت (Clock speed) است که برحسب گیگاهرتز (یعنی ۲٫۶۶ GHz ) بیان می شود. دومی تعداد هسته هاست، که بین ۲ تا ۶ هسته متغیر است. که البته در بازی ها مقدار Clock speed پردازنده بسیار موثر است در واقع هرچه بیشتر باشد بهتر خواهد و البته تعداد هسته لازم برای بازی حداقل ۲ هسته است



چه تعداد هسته پردازنده برای بازی کردن نیاز است ؟
مواظب باشید در دام قیمت بالای ارتقاء (upgrade )بیش از حد کامپیوترتان نیافتید. اغلب قیمت ارتقاء پردازنده بسیار بالاست پردازندهای دو هسته ای موجود اغلب بهترین گزینه برای انتخاب است.



بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی



مادربرد
برای انتخاب مادربرد مهمترین فاکتور چیپست شمالی ( north bridge ) آن می باشد که پل ارتباطی قطعات دیگر با یکدیگر می باشند به طور حتم هرچه توانایی چیپ شمالی در برقرار کردن ارتباط قوی باشد کارائی کلی بالاتر خواهد رفت توجه نمائید که هر کمپانی تولید کننده مادربرد ، مادربردهای مختلف با یک چیپ شمالی ارائه میدهند که عمده تفاوت آنها در توانائی اوورکلاک میباشد پس برای انتخاب یک ماردبرد جهت بازی لازم نیست شما قیمت بالاتری برای پرداخت کنید (در حالتی که چند مادربرد از یک چیپ شمالی استفاده میکنند) اما تفاوت چندانی در فریم و راون اجرا شدن بازی نداشته باشید .



بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی



کارت گرافیک
انتخاب یک کارت ویدئوی بسیار خوب برای کامپیوتر مخصوص بازی تان بسیار مهم است. کارت های گرافیک تنها جزء کامپیوتر هستند که مختص نمایش تصاویر گرافیکی با جزئیات و وضوح بالا طراحی شده اند. حتی قدرتمندترین کامپیوترها نیز اگر کارت ویدئوی خوبی نداشته باشند به هیچ وجه برای بازی مناسب نخواهند بود.



برای سنجش قدرت یک کارت گرافیک مهمترین خوصیت داشتن پردازنده گرافیکی (GPU) قوی است که تولید کنندگان این پردازنده ها ( ATI& NVIDIA ) نامگذاری های خاص خود را دارند البته برای سنجش قدرت کارت های گرافیک در درجه بعد میزان رم گرافیکی اهمیت بسزایی دارد که چنانچه دو کارت گرافیک با یک پردازنده گرافیکی مشابه هر کدام که دارای رم گرافیکی بیشتری باشند داری قدرت بیشتری خواهند بود البته بحث سنجش قدرت کارتهای گرافیک به همین خوصیت ها محدود نمی شود و اغلب کاربران حرفه ای برای درک درست سنجش قدرت کارتهای گرافیک به سایتهایی که کارتهای گرافیک را نقدها و بررسی میکنند سر میزنند.



ممکن است بسیاری از کامپیوترهای مخصوص بازی امکان استفاده از دو کارت گرافیک را در اختیار شما قرار دهند. این مساله در ظاهر خوب است، اما این گزینه چندان ارزشمند نیست. معمولا صرف هزینه مشابه برای خرید یک کارت گرافیک سریع تر ارزش بیشتری دارد.



بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی



RAM
برای اجرای روان بازی ها ابتدا مقدار رم و سپس سرعت رم و سپس خوصیات دیگر رم همچون تایمینگ رم مهم هستن در کل برای خرید رم بهتر است همیشه مقدار رم در اولویت قرار قرار گیرد پیشنهاد بنده به شما این است که در خرید رم خسیس باشید چه برای کارهای نرم افزاری و چه برای بازی البته شما رم هایی با قیمت بالا و خنک کننده خواهید یافت که توان اوورکلاک بالاتری دارند .



بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی



منبع تغذیه
قلب یک سیستم کامپیوتری منبع تغذیه آن است که هرچه بقیه قطعات شما قوی باشند اما به خوبی تغذیه نشوند به طور حتم کارائی خود را نخواهند داشت البته قسمت تاسف بار این است که چنانچه قطعه به خوبی تغذیه نشود در دراز مدت قطعه با مشکل مواجه خواهد شد برای مثال بعد مدتی سیستم کامپیوتری هر از چند گاهی ریست خواهد همچنین اگر خازنهای مادربرد شما از نوع دی الکتریک مایع باشند به طور حتم با مشکل مواجه خواهند شد که نشان بارز آن باد کردن این خازنها خواهد بود .



بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی



هارد دیسک
میتوان در یک تقسیم بندی خاص هاردها را به دو دسته تقسیم کرد:

۱- هارهایی برای دسترسی به اطلعات با سرعت بالا

۲-هاردهایی برای ذخیره سازی اطلاعات



گروه دوم که برای ذخیره سازی اطلاعات همچون فیلم و موسیقی و…. میباشد که معمولا کمپانی های تولید هارد این هاردها را در گروه سبز خود قرار میدهند اما گروه اول که برای دست رسی سریع به اطلعات میباشند کارائی همچون کارهای محاسباتی و بازی دارند.



به هنگام بازی مهمترین عامل دسترسی سریع به اطلعات میباشد که بهتر است از دسته اول استفاده شوند سوای مقدار ذخیره سازی آن اما باید توجه کرد که هارد تاثیر بسزایی در بازی ها ندارد در عوض، تنها تفاوت محسوس در زمان بارگذاری خواهد بود.



بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی



کیس
متاسفانه برای انتخاب کیس اغلب کاربران زیبایی آن را در نظر میگیرند در صورتی که هیچ توجهی به توانایی خنک کنندگی آن ندارند ، در یک سیستم کامپیوتری به ویژ سیستم گیم قطعات کارت گرافیک و پردازنده دمای بالایی را تولید میکنند که اگر به درستی این گرما به بیرون هدایت نشود در دراز مدت تاثیر منفی بر عملکرد قطعات خواهد گذاشت.



بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی



کیبورد و موس
انتخاب کیبورد و موس مناسب برای بازی کردن لذت خوشی را به شما خواهد داد هرچند که در عملکرد بازی تاثیری ندارد اما در عملکرد شما به هنگام بازی تاثیر خواد داشت .



سایر اجزا
عمده خصوصیات دیگری که یک بازی مدرن نیازمند آنهاست، از قبیل یک کارت صدا و اتصال به اینترنت، تقریبا در تمامی کامپیوترهای مدرن وجود دارند. اغلب تولید کنندگان نسخه های ارتقاء یافته زیادی برای صدا و ارتباط اینترنتی و … ارائه می دهند. در استفاده از این ها باید احتیاط زیادی به خرج داد البته این ها هرچند گاهی سودمند خواهند بود .



نتیجه گیری
برای خرید یک سیستم گیم مهمترین قطعه کارت گرافیک است که توانایی آن سیستم در درجه اول به توانائی این قطعه بستگی دارد و سپس به قطعاتی همچون پردازنده و رم ، همچنین به هنگام خرید تا حد امکان نباید به برند توجه کرد برای مثال در یک کارت گرافیک که مهمترین عضو آن GPU یا همان پردازنده گرافیکی است چنانچه این عضو در هم کارتهای انتخابی شما یکی باشه خواهید دید که برندهای مختلف قیمتهای مختلفی برای کارت خود در نظر گرفته اند حتی بعضی از برند ها برد مرجع کارت را هم دست نمی زنند اما به خاطر داشتن نام خوش قیمت بالاتری دارند.

http://net-max.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C/

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1392/12/17 و 0:19 دقیقه ارسال شده است

آموزش پاک کردن هارد دیسک از فایل اشغالگر :

پاک کردن هارد دیسک از فایل اشغالگر

روش های رهایی هارد دیسک از فایل‌های اشغالگر! :

هارد درایوها هر روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند و با این وجود همواره این ترس را داریم که حافظه دائمی رایانه ما در حال پر شدن است و چند روز دیگر باید دیگر قید ذخیره کردن فایل در رایانه را بزنیم.





حتی اگر هاردی با بیشترین اندازه بازار را در اختیار داشته باشیم مطمئنا روزی فرا خواهد رسید که باید به فکر یک هارد دیگر باشیم اما واقعا راهی برای فرار از آن روز هست؟ اگر یک کاربر با حجم ذخیره‌سازی و دریافت فایل‌های متعدد روزانه از اینترنت باشید راه فراری برای آن روز نیست اما مطمئنا می‌توانید زمان آن را به تاخیر بیندازید، تا آنجا که حتی با آن روبرو نشوید.

مطمئنا راه‌هایی را که در این مطلب برای باز کردن جای بیشتر در هارد رایانه شما به شما معرفی خواهیم کرد به کار شما خواهد آمد مخصوصا اگر از محدودیت‌هایی خاص برخوردار باشید مثلا لپ‌تاپی داشته باشید که هاردی کوچک‌تر از تصور این روزها داشته باشد.
ابتدائی‌ترین راه؛ Disk Cleanup
استفاده از قابلیت تمیز کردن دیسک در ویندوز یا همان Disk CleanUp است. سیستم عامل ویندوز بهترین و شاید راحت‌ترین راه را برای این موضوع در درون خود به کار گرفته است که می‌تواند فایل‌های غیرضروری را پیدا کرده و از بین ببرد.



هارد دیسک, حافظه دائمی رایانه, ترفندهای کامپیوتری



برای دسترسی به این ابزار کافیست بر روی هر کدام از پارتیشن‌های خود در My Computer که نیاز به انجام این اقدام را در آن احساس می‌کنید کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس باید به سراغ دکمه Disk Cleanup بروید و با کلیک کردن آن به پنجره جدیدی که برای شما باز می‌شود توجه کنید.



هارد دیسک, حافظه دائمی رایانه, ترفندهای کامپیوتری



گاهی اوقات باز شدن پنجره جدید امکان دارد چند لحظه‌ای طول بکشد چون به طور معمول ویندوز برای محاسبه مقدار فضایی که می‌تواند بر روی این پارتیشن برای شما خالی کند زمان نیاز دارد که این زمان به اندازه فضایی که در حال کار بر روی آن هستید بستگی دارد. خب بعد از باز شدن پنجره کافیست از میان لیست مواردی را که این ابزار در اختیار شما قرار داده بر حسب شرایط خود انتخاب کنید. چون در میان ان‌ها فایل‌هایی قرار دارند که احتمال دارد شما میلی به پاک کردن آن‌ها نداشته باشید.



هارد دیسک, حافظه دائمی رایانه, ترفندهای کامپیوتری



البته عموما این فایل‌ها فایل‌های غیرضروری و کم اهمیت هستند و مواردی مانند فایل‌های در اصطلاح تمپ در میان آن‌ها دیده می‌شود. شما حتی می‌توانید مستقیم سراغ پاک‌کردن فایل‌های سیستمی غیرضروری سیستم خود بروید و با کلیک کردن بر روی دکمه Clean up system files فایل‌هایی که ویندوز سیستم شما حضور آن‌ها را غیرضروری تشخیص داده پاک کنید.



هارد دیسک, حافظه دائمی رایانه, ترفندهای کامپیوتری



اگر هر دوی این موارد را انجام دادید می‌توانید سراغ فایل پشتیبان ویندوز هم بروید که برخی اوقات حجم بزرگی را اشغال می‌کند. این فایل یا فایل‌ها همان فایل‌های پشتیبانی هستند که سیستم در حال در اصطلاح Restore خود از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر از کارکرد خوب سیستم خود مطمئن هستید می‌توانید با کلیک بر روی تب یا نوار More Options به سراغ این فایل‌ها بروید. در این برگه دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد که اولی برای پاک کردن برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید و گزینه دوم هم به پاک کردن همان فایل یا فایل‌های پشتیبان اختصاص دارد. اینجا دیگر تصمیم با خود شماست.



هارد دیسک, حافظه دائمی رایانه, ترفندهای کامپیوتری



البته پیشنهاد مرتبط دیگر ما این است که اگر به داشتن چنین فایل‌های پشتیبانی واقعا نیاز دارید می‌توانید میزان فضایی را که به آن‌ها اختصاص می‌دهید کمتر کنید تا فضای کمتری از هارد شما اشغال شود. برای رسیدن به تنظیمات لازم در این خصوص می‌توانید با کلیک راست بر روی آیکون Computer گزینه Properties را انتخاب کنید و بعد به سراغ گزینه System Protection در کادر سمت راست و سپس دکمه Configure در پنجره باز شده بعدی بروید.



برنامه‌های همیشه گرسنه را پاک کنید
برخی اوقات برای استفاده چند ساعته و حتی یک باره از قابلیت‌های یک برنامه آن را نصب کرده‌اید و دیگر هیچ‌گاه سراغ آن برنامه‌ها نرفته‌اید. پیشنهاد ما این است که یک بار دیگر لیست برنامه‌های خود را در کنترل پنل و در برگه Program and features بروید. در این برگه با کلیک بر روی سرستون Size می‌توانید برنامه‌های خود را بر حسب اندازه مرتب کنید تا این برنامه‌ها را راحت‌تر شناسایی کنید. اگر این ستون را نمی‌بینید بر روی دکمه آپشن در قسمت بالا و سمت راست لیست کلیک کرده و گزینه Details view را کلیک کنید.



هارد دیسک, حافظه دائمی رایانه, ترفندهای کامپیوتری



نکته اینکه برخی برنامه‌ها اندازه واقعی اشغال شده توسط خود را گزارش نمی‌کنند و احتمال اینکه فضایی بیشتر از فضای اعلام شده در این لیست را به خود اختصاص داده باشند و یا اینکه شما اصلا چیزی در ستون اندازه در برابر نام آن‌ها نبینید وجود دارد. این را گفتم حواستان باشد.



اندازه موجود بر روی هارد خود را آنالیز کنید!
برای اینکه دقیقا بدانید که این مقدار فضای اشغال شده بر روی هارد دیسک شما دقیقا به چه چیزهایی اختصاص پیدا کرده می‌توانید از برنامه‌های آنالیز هارد دیسک استفاده کنید. این برنامه‌ها هارددرایو شما را اسکن کرده و دقیقا به شما می‌گویند که چه فایل‌ها و یا فولدرهایی بیشترین فضا را به خود اختصاص داده‌اند. برنامه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد اما ما به شما برنامه WinDirStat را پیشنهاد می‌کنیم .



هارد دیسک, حافظه دائمی رایانه, ترفندهای کامپیوتری



بعد از اینکه هارد خود را با این برنامه اسکن کردید به شما دقیقا خواهد گفت که کدام فایل یا فولدر بیشترین فضا را بر روی هارد دیسک شما اشغال کرده است. بعد از شناسایی این فایل‌ها اگر فایل شخصی بود که می‌توانید مستقیما به سراغ ان فایل اشغالگر رفته و آن را پاک کنید اما اگر برنامه بود باید به سراغ حذف برنامه مورد نظر و Uninstall کردن آن از پنجره کنترل پنل بروید. این برنامه دقیقا می‌تواند بگوید که برنامه‌ها چه حجمی را اشغال کرده‌اند و بر خلاف قابلیت قبلی هیچ راه فراری از دست آن نیست.



پاک کردن حافظه موقت برنامه‌ها (Temporary Files)
استفاده از قابلیت Disk Cleanup همانطور که گفتیم ابتدائی‌ترین راه است اما بهترین راه نیست. این برنامه تنها می‌تواند به سراغ پاک کردن فایل‌های غیرضروری خود ویندوز و برنامه‌های پیش‌فرض آن برود اما از عهده پاک کردن حافظه موقت و فایل‌های غیرضروری برنامه‌های نصب شده شما مانند مرورگر اینترنتی فایرفاکس و یا کروم که استفاده از آن‌ها در میان کاربران هر روز در حال افزایش است برنخواهد آمد که ممکن است فضای بسیار زیادی در حد گیگابایت را دور از چشم شما به خود اختصاص دهند. (البته مرورگرها معمولا این فضاها را برای دسترسی هر چه راحت‌تر و سریع‌تر شما به وب‌سایت‌های اینترنتی در خود ذخیره می‌کنند اما خب وقتی چاره‌ای نباشد باید این راحتی را فعلا نادیده گرفت!).



هارد دیسک, حافظه دائمی رایانه, ترفندهای کامپیوتری



برای پاک کردن این حافظه موقت و فایل‌های اضافی برنامه‌های زیادی موجود است اما ما به شما برنامه CCleaner را پیشنهاد می‌کنیم تا این اقدام با آسودگی خاطر و به طور کامل انجام شود. این برنامه فایل‌های اضافی برنامه‌هایی که شما خود آن‌ها را نصب کرده‌اید و ابزار Disk Cleanup ویندوز به آن‌ها دسترسی ندارد را پاک کرده و حافظه‌ای تر و تمیز به شما تحویل دهد.



پاک کردن فایل‌های تکراری
برای اکثر ما پیش آمده که ناآگاهانه از برخی از فایل‌های درون رایانه خود چندین نسخه یکسان داشته‌ایم که در بیشتر واقع فراموش کرده‌ایم پس از انتقال آنها به جای جدید نسخه قبلی را پاک کنیم. پیشنهاد ما استفاده از برنامه‌هائیست که می‌توانند این فایل‌ها را پیدا کرده و شما را سر وقت آن‌ها بفرستند تا تصمیم مقتضی را در مورد آن‌ها بگیرید. در این خصوص برای فایل‌های عکس که معمولا بیشترین فضا را در رایانه‌ها اشغال کرده‌اند برنامه VisiPics را پیشنهاد می‌دهم که می‌توانید از این لینک دریافت کنید.



هارد دیسک, حافظه دائمی رایانه, ترفندهای کامپیوتری



اما گاهی اوقات تنها مشکل ما در فایل‌های تصاویر نیست و دیگر فایل‌ها مانند فایل‌های موزیک نیز به قدر کافی در این زمینه مقصرند. در این زمینه یعنی یافتن فایل‌های تکراری در انواع مختلف می‌توانید روی برنامه dupeGuru حساب کنید که نسخه رایگان آن می‌تواند در یک زمان ۱۰ فایل تکراری را برای شما حذف و یا جابجا کند. این برنامه رایگان البته فایل‌های تکراری را به شما به صورت کامل نشان می‌دهد.



حرف آخر: این‌ها گزینه‌هایی بود که به نظرمان رسید می‌تواند گزینه‌های خوبی برای رهایی شما از دست فایل‌های اشغالگر باشد. البته گزینه‌های دیگری هم وجود دارد که به مثابه یک حمله اتمی است که از جمله آن‌ها می‌توان به غیرفعال کردن قابلیت Hibernation و همان قابلیت پشتیبان گیری از ویندوز است که واقعا تنها در شرایط اضطراری به کار می‌آید.


http://net-max.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D8%B3%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%B4%D8%BA%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1/

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1392/12/17 و 0:13 دقیقه ارسال شده است

حذف دائمي اطلاعات شخصي از سيستم؛
قبل از فروش رايانه خود حتما اين كار را انجام دهيد + آموزش
نرم افزارهای ریکاوری تا حد خیلی زیاد به کمک کاربران سیستم ها آمده اند و نگرانی آنها را از بابت پاک شدن فایل ها راحت کرده است. اما این مزیت نرم افزار های ریکاوری در برخی موارد برای شما بسیار خطر آفرین است. در این آموزش راهکاری را به شما آموزش می دهیم که این خطر را از بین می برد.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نرم افزارهای ریکاوری تا حد خیلی زیاد به کمک کاربران سیستم ها آمده اند و نگرانی آنها را از بابت پاک شدن فایل ها راحت کرده است. اما این مزیت نرم افزار های ریکاوری در برخی موارد برای شما بسیار خطر آفرین است. برای مثال شما وقتی که می خواهید سیستم خود را بفروشید اطلاعات شخصی خود را پاک می کنید و در ظاهر مشکلی از نظر به خطر افتادن اطلاعات شخصی وجود ندارد، در حالی که خریدار می تواند پس از خرید سیستم شما با نرم افزارهای قدرتمند ریکاوری اطلاعات شخصی شما را بازگرداند و به آنها دسترسی داشته باشد.
حال ما در این آموزش تصمیم گرفتیم به شما یک راه کار در دو ویندوز 7 و 8 قابل اجرا می باشد را آموزش دهیم که نگرانی بازیابی اطلاعات شما را از بین می برد.
در این روش شما فایل های خود را encryption می کنید که اگر در آینده این فایل ها پاک شود دیگر قابل بازیابی نخواهند بود.
پس دقت کنید که این کار را در زمانی انجام دهید که در صورت پاک شدن فایل ها به دنبال بازیابی آنها نباشید.
بر روی فایل (یا فولدر) مورد نظر خود راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.


سپس در پنجره جدید بر روی Advanced کلیک کنید.


در پنجره جدید گزینه مشخص شده را تیک بزنید و بر روی Ok کلیک کنید.


در پنجره قبلی بر روی Ok کلیک کنید.


اگر شما در حال encryption کردن فولدر باشید پس از زدن Ok پنجره زیر برای شما نمایش داده می شود. که گزینه اول را انتخاب و Ok را بزنید.


و اگر درحال encryption کردن فایلی هستید پنجره زیر برای شما نمایش داده می شود که گزنیه دوم را انتخاب و Ok را بزنید.


در نسخه جدید ویندوز مایکروسافت قابلیت جدیدی به آن اضافه کرده است تحت عنوان Reset که شما در هنگام فروش سیستم خود می توانید از این قابلیت استفاده کنید. این قابلیت تنظیمات و اطلاعات درایو ویندوز شما را به حالت زمان که ویندوز نصب کرده اید بر می گرداند. البته نکته ای در مورد استفاده از این قابلیت وجود دارد. برای استفاده از این قابلیت باید حتما پس از نصب ویندوز 8 و قبل از اینکه اطلاعات شخصی خود را به ویندوز جدید انتقال دهید این قابلیت را فعال کنید.
برای استفاده از قابلیت Reset مراحل زیر را دنبال کنید.




علاوه بر روش های بالا شما می توانید از نرم افزار حذف فایل ها به صورت دائم استفاده کنید. برخی از این نرم افزارها شامل: HardWipe و XL Delete
گزارش از حسین جاهدی


http://www.yjc.ir/fa/news/4719330/%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%8A%D9%86-%D9%83%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%87%D9%8A%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4

این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1392/11/21 و 21:39 دقیقه ارسال شده است

روش تعمیر کردن بوت :

راهنمای کامل تعمیر بوت با همه امکانات :

قدم اول: ایجاد دیسک راه‌انداز همان‌طور که گفتیم نرم‌افزار Bootsuite برای تعمیر مشکلات مربوط به بوت سیستم‌عامل و زمان‌هایی که قصد دارید بدون نیاز به سیستم‌عامل به انجام برخی امور بپردازید، طراحی شده است. برای استفاده از این امکانات شما ‌باید در اولین اقدام، یک راه‌انداز بوت برای خودتان ایجاد کنید. شما می‌توانید فایل‌های راه‌انداز را روی سی‌دی و دی‌وی‌دی ذخیره کنید یا حتی یک حافظه فلش را به راه‌انداز بوت تبدیل کنید.

روش ایجاد هریک از گزینه‌های مورد اشاره عبارت است از:
۱ـ ایجاد دیسک بوت
پس از نصب و اجرای نرم‌افزار روی گزینه Create Bootable CD کلیک کنید.

گزینه Burn CD Now را کلیک کنید تا پنجره نرم‌افزار ImgBurn به‌نمایش درآید.

در این مرحله باید در بخش Source فایل ایمیج نرم‌افزار را انتخاب و در بخش Destination نیز رایتر را انتخاب کنید.

در نهایت روی گزینه مورد نظر، برای شروع عملیات راست‌کلیک کرده و منتظر بمانید تا دیسک بوت شما آماده شود.

2 ـ ایجاد فلش بوت
ساخت فلش بوت نیز بسادگی دیسک بوت امکان‌پذیر است. برای انجام این کار باید پس از کلیک روی Create bootable USB گزینه Burn USB Now را کلیک کنید.

پس از اجرای نرم‌افزار USB Burner در بخش Disk Image فایل ایمیج نرم‌افزار را انتخاب کرده و پس از اتصال یک حافظه فلش خالی به رایانه، آن را از فهرست USB Drive انتخاب کنید.

روی گزینه OK کلیک کرده و در ادامه هشدار به‌نمایش درآمده درباره پاک‌شدن اطلاعات ذخیره شده روی حافظه فلش را نیز با کلیک روی Yes تائید کنید.

منتظر بمانید تا عملیات انتقال فایل‌های موردنظر به حافظه فلش پایان یافته و فلش بوت شما آماده شود.
قدم دوم: بوت از سی‌دی یا فلش
عملیات بوت به‌طور پیش‌فرض یک اولویت‌بندی دارد و در بسیاری از رایانه‌ها اولویت اول به فلاپی دیسک، اولویت دوم به هارد‌دیسک و اولویت‌های بعدی به درایو نوری، حافظه فلش، ارتباط شبکه و… تعلق دارد. چنانچه قصد دارید با دیسک یا حافظه فلش رایانه خود را بوت کنید باید در اولویت‌های پیش‌فرض تغییراتی را ایجاد کنید. برای انجام این کار باتوجه به مدل مادربورد رایانه خود پس از روشن‌کردن رایانه یکی از کلیدهای Delete ،F2 یا F12 را فشار دهید تا به صفحه تنظیمات بایوس وارد شوید.

گزینه‌های به‌نمایش درآمده در این صفحه باتوجه به هر مادربورد می‌تواند متفاوت باشد؛ اما نقطه مشترکی که در تمام آنها دیده می‌شود، پشتیبانی از بخشی با عنوان Boot است. شما باید از میان گزینه‌های موجود، این بخش را پیدا کرده و پس از مراجعه به آن به‌دنبال گزینه‌ای شامل عبارت Boot Priority یا گزینه‌های مشابه دیگری باشید که مواردی همچون هارد‌دیسک، فلاپی، درایو نوری و …. در آنها به ترتیب فهرست شده است.

در این مرحله باید گزینه‌اول یعنی ۱st یا First را به CD-ROM (به منظور بوت از روی دیسک نوری) یا Removable (برای بوت از روی فلش) تغییر دهید. همچنین در مواردی باید برای اعمال این تغییرات گزینه‌های بالاتر را غیرفعال (Disable) کنید تا اولین گزینه فعال مربوط به CD-ROM یا Removable باشد.

اکنون با قرار دادن دیسک بوت در درایو نوری یا اتصال فلش بوت به رایانه و راه‌اندازی مجدد رایانه، دستگاه شما با نرم‌افزار راه‌انداز Bootsuite بوت می‌شود.

دیسک راه‌انداز, تعمیر بوت, نرم‌افزار Bootsuite

قدم سوم: نجات ویندوز
پس از بوت رایانه توسط نرم‌افزار Bootsuite، گزینه‌های مختلفی برای تعمیر بوت و انجام دیگر فعالیت‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد، که یکی از آنها Windows Recovery است. هنگ‌های متوالی سیستم‌عامل، صفحه خطای مشکی یا آبی، بوت‌نشدن سیستم‌عامل، توقف در پنجره خوشامدگویی، خطاهایی همچون Ntldr is missing error loading operating system ، خطاهای رجیستری، بوت‌نشدن به‌واسطه آلوده‌شدن رایانه به ویروس‌ها و بسیاری از خطاهای رایج دیگر که به بوت سیستم‌عامل و عملکرد آن مربوط می‌شوند، توسط گزینه‌های موجود در این بخش قابل تعمیر‌اند.

ویرایشگر رجیستری، ویرایشگر بوت، دسترسی به خط فرمان (Command Prompt) و اجرای ابزار پشتیبان‌گیری ویندوز از دیگر امکاناتی است که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرند.

قدم چهارم: نجات اطلاعات
گاهی اوقات ممکن است بازگردانی ویندوز آن‌قدرها هم برای شما دارای اهمیت نباشد یا حتی نرم‌افزار Bootsuite نیز قادر به بازگردانی ویندوز رایانه شما به حالت پایدار نباشد، اما قصد داشته باشید پیش از نصب مجدد ویندوز از اطلاعات مهم و ضروری خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این موارد گزینه Data Recovery بهترین انتخاب است. با استفاده از این گزینه علاوه بر انتقال اطلاعات از هارد‌دیسک به حافظه فلش یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز می‌توانید نسبت به بازیابی فایل‌های حذف شده و حتی پارتیشن‌های فرمت‌شده نیز اقدام کنید.

قدم پنجم: مدیریت دیسک سخت
گزینه Disk Management نیز ابزاری قدرتمند برای مدیریت دیسک سخت یا همان هارد‌دیسک است. به کمک این ابزار می‌توانید از کل اطلاعات هارد‌دیسک یک نسخه کپی تهیه کرده یا یکی از پارتیشن‌های موردنظرتان را تکثیر کنید. با انجام این کار می‌توانید سیستم‌عامل را از هاردی به هارد دیگر منتقل کرده و براحتی هارد‌دیسک قدیمی خود را کنار بگذارید. همچنین در این بخش شما با ابزاری با عنوان Wipe Data می‌توانید با خیال راحت به حذف اطلاعات موردنظر خود بپردازید. حذف اطلاعات به این روش موجب می‌شود هیچ نرم‌افزاری قادر به بازیابی اطلاعات شما نباشد و به همین سادگی حذف غیرقابل بازگشت نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قدم ششم: عبور از رمزها
پاک‌کردن رمزعبور ویندوز و گذر از آن از جمله امکانات دیگری است که توسط BootSuite در اختیار شما قرار می‌گیرد. بخش Password & Key Finder شما را قادر می‌سازد ضمن حذف رمزعبور کاربر مدیر سیستم‌عامل، سریال و کد فعال‌سازی دیسک نصب ویندوز و نرم‌افزارهای دیگر همچون مجموعه آفیس را نیز بازیابی کنید.


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد

اطلاعات
آمار کاربران

افراد آنلاین : 5

اعضای آنلاین : 0

تعداد اعضا : 0


عضو شوید
ارسال کلمه عبور

آمـار بـازدیـد سـایـت


  • بـازدیـد امـروز : 1,235 نـفـر

  • بـاردیـد دیـروز : 451 نـفـر

  • بـازدیـد هـفـتـه : 4,222 نـفـر

  • بـازدیـد مـاه : 13,059 نـفـر

  • بـازدیـد سـال : 103,813 نفر

  • بازدید کلی : 1,323,261 نفر

  • کـل مـطـالـب سـایـت : 386

  • کـل نـظـرات : 253

  • تـاریـخ : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

  • آی پی شما : 3.138.135.80

  • مرورگر شما : Safari 5.1

  • سیستم عامل :


  • لینک دوستان
    ارسال لینک

    امکانات
    تماس با مدیر

    ساخت کد آهنگ آنلاین | دانلود آهنگ

    لیست صفحات

    آرشیو مطالب

    عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

    صفحه اصلي | تالار گفتمان | ثبت نام در انجمن | تماس با ما
    شهدای شهرستان گتوند ترکالکی و حومه امتداد

    Design: Themes.rozblog.com

    تمامی حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای شهدای شهرستان گتوند ترکالکی و حومه امتداد محفوظ است، نقل و استفاده از آنها در سایت ها و نشریات تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

    Powered By rozblog and Hosted By Rozblog.com