شـهـیـد سـرهـنـگ مـقـامـی - فرمانده گردان مالک اشتر(س) - وصیتنامه

کاربر مهمان، خوش آمديد ! ( ورود - عضويت ) سلام به سایت شهدای شهرستان گتوند ترکالکی و حومه امتداد خوش آمدید !

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403


منوی اصلی
منوی اصلی
صفحه اول
آرشيوی مطالب
ایمیل مدیریت
ارتباط با ما


موضوعات
وصیتنامه و زندگینامه شهدا
شهدای ترکالکی [0]
شهدای گتوند [0]
یادمان ها و مناطق عملیاتی [1]
عکس شهدا [0]
عکس رزمندگان [0]
عکس فوتبالیستها [15]
عملیات ها [13]
عکس های قدیمی [2]
فرماندهان شهید [0]
نامه شهدا [0]
تاسوعا و عاشورا و تعزیه [1]
خلبان رنجبر [0]
فوتبال ترکالکی [16]
ابتکارات و دانستنی های جنگ [0]
کلیپ و نماهنگ [0]
رزمایش [0]
یادواره [0]
مناسبت ها [1]
تقویم روزشمار دفاع مقدس [0]
مطالب خواندنی [0]
برگی از خاطرات [1]
یادگاران جنگ [0]
روایتگری [0]
مستند قصه های جنگ [0]

نظرسنجی
نظر شما راجع به سایت شهدای ترکالکی امتداد چیست ؟


لینکدونی

پربازدیدترین مطالب

نویسندگان

[Menu_Title]
[Menu_Code]
شـهـیـد سـرهـنـگ مـقـامـی - فرمانده گردان مالک اشتر(س) - وصیتنامه
نـویـسـنـده : محمدرضا قاسمی



فرمانده گردان مالک اشتر(س)لشکر7ولی عصر (عج)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)



سـرهـنـگ مـقـامـی در سال 1343 در روسـتـای حـیـدر از توابع شـهـرسـتـان گـتـونـد در میان خانواده مذهبی و زحمتکش چشم به جهان گشود .وی دوران ابتدایی را در زادگاهش گذراند و دوران راهـنـمـایـی را در روسـتـای تـر کـالـکـی سپری نمود.
پدرش اهل کار و تلاش بود و دست های پینه بسته اش محل بوسه فرشتگان. او مقیّد به نان حلال بود و این را سر لوحه زندگی خود قرار می داد.
نامش را سرهنگ گذاشتند واو سالها بعد شد فرمانده ,فرماندهی شجاع ودلیر.
 با شروع جنگ تحمیلی به بسیج پیوست درسال1360 هجری شمسی در حالیکه 17 ساله بود به جبهه اعزام شد ودر صف مدافعین آبادان قرار گرفت .
از هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اوبیش از6 سال از بهترین سالهای عمر خود را به صورت مداوم در جبهه ها گذراند . از هر عملیات زخمی بر تن داشت. جنگجو بود و شجاع. در وجب به وجب مرزهای کشور جنگید و بارها شهادت را به چشم خود دید.

تکّه کلامش این بود که « مـا تـنـبـلـان کـلـاس شـهـادتـیـم » می دانست, شهادت بالاترین افتخار آدم خاکی است.

========================================================


فرمانده گردان مالک اشتر(س)لشکر7ولی عصر (عج)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)




از هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اوبیش از6 سال از بهترین سالهای عمر خود را به صورت مداوم در جبهه ها گذراند . از هر عملیات زخمی بر تن داشت. جنگجو بود و شجاع. در وجب به وجب مرزهای کشور جنگید و بارها شهادت را به چشم خود دید.
تکّه کلامش این بود که « ما تنبلان کلاس شهادتیم » می دانست, شهادت بالاترین افتخار آدم خاکی است.
سال 1343 ه ش در روستای حیدر از روستاهای شهرستان گتوند ودر میان یک خانواده مذهبی و زحمتکش چشم به جهان گشود، پدرش اهل کار و تلاش بود و دست های پینه بسته اش محل بوسه فرشتگان. او مقیّد به نان حلال بود و این را سر لوحه زندگی خود قرار می داد. دوران ابتدایی اش را در زادگاهش گذراند و دوران راهنمایی را در  روستای ترکالکی سپری نمود.
نامش را سرهنگ گذاشتند واو سالها بعد شد فرمانده ,فرماندهی شجاع ودلیر.
با شروع جنگ تحمیلی به بسیج پیوست . در سال 1360 در حالیکه 17 بهار از عمر مبارکش می گذشت به جبهه رفت تا در صف مدافعین آبادان قرار گیرد ,آن روزها آبادان در محاصره دشمن قرار داشت. بعد از آن در تپه های مدن دوشا دوش رزمندگان اسلام جنگید. در تیر ماه سال 61 13در عملیات بزرگ رمضان به ستیز با ظلم پرداخت و در جبهه کوشک از ناحیه شکم مجروح شد. پس از مداوا و سپری شدن دوره نقاهت به همراه رزمندگان دیگر آماده انجام عملیات والفجر مقدماتی شد.این عملیات غمی بزرگ بر دل او گذاشت. شهادت یارانش از جمله ابوالقاسم ضرغامپور در عملیات والفجر مقدماتی عزم او را مصمم کرد و با خود عهد بست که تا جنگ و جهاد هست جبهه ها را ترک نکند. بعد از مداوا در بیمارستانی در اراک دوباره به میعادگاه بهترین فرزندان آدم یعنی جبهه بر گشت و در منطقه عملیاتی پاسگاه زید به عنوان فرمانده گروهان نبرد خود را تداوم بخشید . در سال 62 13 به عضویت سپاه درآمد.
در عملیات خیبر خوش درخشید و شجاعت و رشادت های پیاپی او در همان ایام در شوشتر و روستاهای این شهرستان نقل مجالس شد .به راستی که او مالک اشتر لشکر7ولی عصر(عج)بود.
عملیات بدر آغاز شد و او علی رغم مجروحیت در عملیات خیبر و حضور چند ماهه در زیر آتش سهمگین توپخانه دشمن درجزایر مجنون برای هدایت نیروهای گردان مالک اشتر؛نبرد او در این عملیات شنیدنی است. آرپی جی اش جهنمی برای تانک های عراقی به پا کرد و در مواقعی که گلوله آرپی جی نداشت با نارنجک به تعقیب تانک ها می پرداخت و با نارنجک آنها را منهدم می کرد !!
او از جمله حماسه سازان عملیات والفجر 8 و عبور از رود خروشان اروند است؛ همان عملیاتی که دنیا را به حسرت وا داشت .
سرهنگ مقامی علاوه بر شرکت در بیشتر عملیات رزمندگان ایران اسلامی که بر علیه دشمن انجام می شد, در جبهه های مهران، حاج عمران ؛ خلیج فارس، خور عبدالله و ... حضور داشت و مردانه جنگید.
او از توانایی و مدیریت بالایی برخوردار بود و می توانست سمت های مهم نظامی را به عهده بگیرد اما با اصرارفرماندهان به سمت قائم مقامی فرمانده گردان مالک اشتر اکتفا کرد. از خط شکنان عملیات کربلای 5 بود که دژهای مستحکم دشمن را به تصرف خود در آورد و ضربات محکمی بر ماشین جنگی عراق وارد ساخت .
در مرحله دوم این عملیات از ناحیه سر و صورت مجروح شد وبه پشت جبهه منتقل شد اما بعد از دو روز مداوا ودر حالی که هنوز بهبود نیافته بود ,به کربلای شلمچه برگشت و در ظهر 13/ 11/ 1365 مزد سالهای تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر خود را از خالق متعال گرفت و شهید شد.
او اعتقاد داشت:
اگر اساس زندگی را بر اساس حلال و حرام خدا نگذاریم ,زندگیمان باطل است.
منبع:پرونده شهید در بنیاد شهید وامور ایثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهید


=====================================================

وصیت‌نامه

بسم الله الرحمن الرحیم
با درود و سلام به رهبر كبیر انقلاب اسلامى و خانواده‌هاى شهدا ، مفقودین ، اسیران و جانبازان و ایثارگران رزمنده كه در راه اسلام عزیز با تمام توانشان جانفشانى نموده اند و مى نمایند و ما شاگردان تنبل كلاس شهادت هستیم كه از آن عزیزان عقب افتاده‌ایم. امیدوارم در این مرحله كه خود را جهت قبول شدن آماده می كنیم به لطف خداوند موفق گردیم انشاءالله. خدایا یاریم كن تا در راه تو بهترین سرمایه زندگیم كه جانم می باشد در راه رضاى تو و اجراى دستورات مقدس اسلام عزیز و تداوم راه شهیدان بزرگوار و اداء تكلیف الهى با اخلاص قربانى كنم ، خدایا راضیم به رضاى تو پس تو از من راضى باش تا مورد رحمت بى نهایت شما گردم. انشاءالله. خداوندا در این روز فرشتگان نصرت خود را به یارى و كمك رزمندگان با اخلاص بفرست تا با مشاهده این منظره با اخلاص از درگاهت طلب مغفرت كنند. خداوندا در جدال حق و باطل جلو حق و انتقام گیرنده خون شهیدان بزرگوار، حضرت مهدى (عج) را به كمك و یارى رزمندگان اسلام بفرست تا چشم اشك ریز بندگان با ایمانت را نظاره كند. خدایا به حسین(ع) بگو كه در این روز سربازان تو آماده‌اند تا بسوى حرم تو بیایند خدایا به حسین فاطمه(س) بگو كه در این روز سربازان تو آماده‌اند و در این آمدن سر عزیزان ما را در دامن بگیرد و مجروحین ما را با دم حسینى خود مداوا كند. خدایا دلم میخواست كه مادران شهدا در فرداى این روز در دشت و بیابان در میان نخلستان مى بودند كه ببینند چگونه فرزندان رشید و شجاعشان با چه عشق و ایمان خدا ار لبیك می گویند و با سرورشان حسین(ع) دیدار می كنند همچون شهید ضرغام‌پورها، فتاحى‌ها و زارع‌ها، و انشاءالله كه امت عزیز با اعمالشان روح این عزیزان را شاد كنند . امروز كه ابرقدرتها بى قدرت كمر به نابودى اسلام بسته اند و با توجه به فرموده امام عزیزمان « آمریكا هیچ غلطى نمیتواند بكند» همه ابرقدرتها هیچ غلطى نمی توانند بكنند و اگر در اول جنگ دشمن با تمام توان ما را مورد تجاوز و غارت در نهایت ناجوانمردى قرار داد و هنوز آمادگى لازم حتى در دفاع نبود ولى امروز كه به حول و قوه الهى با تمام توان و قوا در برابر دشمن ایستاده‌ایم و ایستادگى خواهیم كرد دشمنان اسلام اكنون فهمیده‌اند كه در برابر چه قدرت عظیمى كه دست خداوند بالاى آن است قرار گرفته اند در برابر این بسیجى هاى مخلص باایمان كه براى شهادت در راه مولاى خویش گریه كنانند و از خداوند التماس ریدن به این درجه عظما را دارند به دشمنان اسلام بگوئید كه ما راه خود را یافته‌ایم و از هیچ چیز و كسى جز خداى منان باكى نداریم دشمنان اسلام بدانند تا یكنفر لباس سبز پوش تا یك نیروى جان بركف بسیجى در این مملكت باشد مقاومت و ایستادگى خواهیم كرد و همه هستى خود را در راه اسلام عزیز فدا میكنیم ما وجود این همه انسان مخلص و با ایمان را حاصل جنگ و جنگ را وسیله‌اى براى تمیز دادن انسانهاى خوب و بد می دانیم و سپاس خداوندى كه بر ما منت نهاد و ما را در راه خود قرار داد.
پیامى به همسنگران خود دارم این است كه اسلحه خونى ما را بلند كنید و از هیچ چیز باكى نداشته باشید كه خدا با ماست پشتیبان ولایت فقیه باشید همیشه در روز پنج شنبه اعمال گذشته خود را یاد كنید كه اگر مرگ به سراغ ما آمد توشه آخرتى همراه داریم كه بایدكوله پر از گناه با خود خداى ناكرده ببریم .همیشه مرگ و مردن در نظرتان باشد به یاد بیاورید اعمال و افكار دوستان شهید خود را و عیب خود را پیدا كنید از شما انتظار داریم كه راه ما را ادامه دهید مانند بعضى ها نباشید كه خدایى ناكرده تا اینكه كمى مسائل خانوادگى به آنها فشار آورد جبهه را ترك می كنند و بدانیدكه اسلام از همه مسائل و چیزها مهمتر وبالاتر است ما میرویم ولى بار مسئولیت ادامه و تداوم انقلاب بر دوش شما عزیزان و دوستان می ماند انشاءالله كه با تمام توان ادامه دهید و هرگز از زیر بار شانه خالى نكنید كه روز قیامت در برابر شهیدان سر بزیر نباشید. عزیزان همیشه سوره الواقعه را بخوانید و عبرت بگیرید.
پیامى به خانواده عزیزم خانواده محترم سلام مرا از این آبادان ویران شده از ستم دشمن زبون بپذیرید و امیدوارم به بزرگى خودتان مرا ببخشید و اگر چه نتوانستم زحمات زیاد شما را جبران كنم ولى این را بدانید كه جاى افتخار و سربلندى است كه فرزندى را با خون دل بزرگ كردید و آنرا در راه اسلام قربانى نمودید كه در فرداى قیامت در مقابل فاطمه زهرا (س) و فرزند عزیزش حسین‌بن‌على(ع) سربلند خواهید بود. می دانم رنج و مشقتهاى فراوانى در پاى من كشیده‌اید لكن كه مسائل اسلام از همه مسائل بالاتر است و بایستى من به تكلیف خود عمل كنم اگرچه نیستم تا برادران و خواهران كوچكترم را نصیحت كنم ولى خداى من هست و همه شما را به خداى بزرگ مى‌سپارم با مردم با مهربانى رفتار كنید و بخاطر بعضى مسائل كوچك از همدیگر ناراحت نشوید و در تمام امورات زندگى یار و همدم یكدیگر باشید در تداوم راه این شهیدان عزیز كوشش و تلاش كنید همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید و شهدا را فراموش نكنید و بدانید كه خداوند شاهد همه اعمال و رفتار ما میباشد.
در ضمن این وصیت نامه چند ساعت قبل از عملیات میباشد. بنده حقیر سرهنگ مقامى

روحش شاد  صلوات


==================================================

شهید سرهنگ مقامی 

 

تاریخ تولد :1343

نام پدر :عبدالمحمد

تاریخ شهادت : 3/11/1365

محل تولد :خوزستان /گتوند /حیدر

طول مدت حیات :22

محل شهادت :شلمچه

مزار شهید :گتوند

سرهنگ مقامی در سال 1343 در روسـتـای حـیـدر از قراء شهرستان گتوند در میان خانواده مذهبی و زحمتکش چشم به جهان گشود .وی دوران ابتدایی را در زادگاهش گذراند و دوران راهنمایی را در روسـتـای تـر کـالـکـی سپری نمود. با شروع جنگ تحمیلی به بسیج پیوست درسال1360 هجری شمسی در حالیکه 17 ساله بود به جبهه اعزام شد ودر صف مدافعین آبادان قرار گرفت .
وی در تیر ماه سال 61در عملیات بزرگ رمضان شرکت کرد ودر جبهه کوشک از نا حیه شکم مجروح شد ودر عملیات والفجر مقدماتی از ناحیه پا وشکم مجروح گردید. او پس از مداوا در بیمارستان مجددا به جبهه برگشت ودر منطقه عملیاتی پاسگاه زید به عنوان فرمانده  گروهان نبرد خود را تدام بخشید .در سال 62 به عضویت سپاه در آمد ودر عملیات خیبر شرکت کرد .عملیات بدر آغاز گشت و او علی رغم مجروحیتش در عملیات خیبر و پدافندی جزایر مجنون چندین ماه در زیر آتش سهمگین توپخانه دشمن به هدایت نیروهای گردان پرداخت. شهید مقامی از حماسه سازان عملیات والفجر8 بود. وی علاوه بر شرکت در عملیات های مذکور در مناطق دیگری چون مهران ، حاج عمران ،خلیج فارس، خور عبدالله و غرب کشور جنگید .سرهنگ مقامی جانشین گردان مالک اشتر لشکر 7 از خط شکنان کربلایی بودو حقیقتا او مالک اشتر گردان مالک بود او در مرحله دوم عملیات کربلای 5 مجروح گشت ،او را به پشت جبهه انتقال دادند پس از دو روز مداوا به کربلای شلمچه اعزام شد ودر ظهر 13/11/65 مرحله دوم عملیات کربلای 5 مزد سالها تلاش خودرا از خالق متعالش گرفت .
   دشمنان اسلام بدانند که ما خود را یافته ایم از هیچ کس وهیچ چیزی باکی نداریم وخدا با ماست، پشتیبان ولایت فقیه باشید. اسلام از همه مسائل مهم تر است. ما می رویم ولی مسئولیت ادامه وتداوم انقلاب بردوش شما عزیزان ودوستان می ماند. باتمام توان ادامه دهید. شانه خالی نکنید که روز قیامت دربرابر شهیدان سربه زیر نباشید. همیشه سوره واقعه را بخوانید وعبرت بگیرید.


===================================================

منبع : سایت ساجد و صبح



برچسب ها : شـهـیـد سـرهـنـگ مـقـامـی - فرمانده گردان مالک اشتر(س) - وصیتنامه ,

یکشنبه 1390/06/06 سـاعـت 3:00 قبل از ظهر | بـازدیـد : 1233 | نـویـسـنـده : محمدرضا قاسمی | ( نـظـرات 0 )
موضوع:[Post_Cat_Title]

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات
آمار کاربران

افراد آنلاین : 4

اعضای آنلاین : 0

تعداد اعضا : 0


عضو شوید
ارسال کلمه عبور

آمـار بـازدیـد سـایـت


  • بـازدیـد امـروز : 551 نـفـر

  • بـاردیـد دیـروز : 451 نـفـر

  • بـازدیـد هـفـتـه : 3,538 نـفـر

  • بـازدیـد مـاه : 12,375 نـفـر

  • بـازدیـد سـال : 103,129 نفر

  • بازدید کلی : 1,322,577 نفر

  • کـل مـطـالـب سـایـت : 386

  • کـل نـظـرات : 253

  • تـاریـخ : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

  • آی پی شما : 3.15.187.15

  • مرورگر شما : Safari 5.1

  • سیستم عامل :


  • لینک دوستان
    ارسال لینک

    امکانات
    تماس با مدیر

    ساخت کد آهنگ آنلاین | دانلود آهنگ

    لیست صفحات

    آرشیو مطالب

    عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

    صفحه اصلي | تالار گفتمان | ثبت نام در انجمن | تماس با ما
    شهدای شهرستان گتوند ترکالکی و حومه امتداد

    Design: Themes.rozblog.com

    تمامی حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای شهدای شهرستان گتوند ترکالکی و حومه امتداد محفوظ است، نقل و استفاده از آنها در سایت ها و نشریات تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

    Powered By rozblog and Hosted By Rozblog.com